MS Windows
briani 27239
2 netværk?
Fra : sfc

Dato : 17-01-05 14:54

Hej NG!!

Vi har en bærbar som skal fungere på 2 forskellige netværk.
Jeg har fået at vide at der skulle være noget der hedder noget med
alternativ internetforbindelse i XP, men kan ikke finde det.
Kan i hjælpe?

Mvg Sfc

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 17-01-05 17:34

sfc wrote:
> [...]
> Jeg har fået at vide at der skulle være noget der hedder noget med
> alternativ internetforbindelse i XP, men kan ikke finde det.

Jeg bruger IBM Access Connections på min bærbare fra firmaet - det
funker bare.

Der må findes noget tilsvarende freeware/shareware.

/Mogens

Fra : Anders Lund

Dato : 18-01-05 06:51

sfc wrote:

> Vi har en bærbar som skal fungere på 2 forskellige netværk.
> Jeg har fået at vide at der skulle være noget der hedder noget med
> alternativ internetforbindelse i XP, men kan ikke finde det.

Den alternative _configuration_ består i at når man har sat sin PC til
at køre med dynamisk IP (DHCP), kommer der et ekstra faneblad inden i
egenskaber for IP-protokollen som hedder alternativ configuration. De
indstillinger du sætter der vil træde i kraft, hvis Windows ikke finder
en DHCP server.

Dvs. at du på det ene netværk skal køre med fast IP - uden at have en
DHCP server aktiv. Du vil få en fast IP, når er tilsluttet, for Windows
finder ikke DHCP serveren og giver dig så den fra den alternative
configuration. Når du så er på det andet netværk, skal der være en DHCP
server, hvor Windows så modtager en IP adresse og på den måde ikke
behøver at benytte sig af sin alternative configuration.

Tror i hvert fald at det er det de mener med "alternavtiv
internetforbindelse".

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : sfc

Dato : 19-01-05 14:17

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> egenskaber for IP-protokollen som hedder alternativ configuration. De
> indstillinger du sætter der vil træde i kraft, hvis Windows ikke finder en

Det lyder som det jeg leder efter.
Den maskine jeg har ledt igennem har fast IP, så det er måske derfor jeg
ikke har kunne finde det

Takker

Mvh Sfc