MS Windows
briani 27239
CD-musik --> MP3 i WinXP ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-01-05 05:40

Jeg er blevet bedt om at hjælpe en kammerats søn med at få musik fra en alm.
købe-cd over på en MP3-afspiller som han fik i julegave. Det der så er
problemet, er at få lavet cd-musiknumre om til MP3-filer. Er der et eller andet
indbygget program i WinXP der kan klare den sag?

Jeg er ikke selv WinXP-bruger, og derfor kan jeg ikke lige kigge WinXp igennem
og undersøge dens faciliteter.

På forhånd tak for hjælpen

Claus

Fra : Christian

Dato : 17-01-05 06:13

Claus E Beyer griflede den 17-01-2005 05:40:

[klip]
> [...]
> indbygget program i WinXP der kan klare den sag?
>
> Jeg er ikke selv WinXP-bruger, og derfor kan jeg ikke lige kigge WinXp igennem

Så vidt jeg husker kan du gøre det i mediaplayer, dog kan du kun rippe
det i wma format med mindre du finder et plugin til playeren.

Personlig kan jeg anbefale dBpowerAMP Music Converter
fra http://www.dbpoweramp.com/ til opgaven.

Men der findes mange stykker software der kan det du efterlyser.
Søg f.eks på CD ripper, audio rip, grab etc.

vh

--
/Christian

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-01-05 07:46

Der kan nu sagtens vælges MP3 i WMP også. WMA giver dog de mindste
filer generelt med samme lydkvalitet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 10:39

Jens Peter Karlsen wrote:

> Der kan nu sagtens vælges MP3 i WMP også. WMA giver dog de mindste
> filer generelt med samme lydkvalitet.

Det er man ikke enige i i dk.teknik.lyd.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 10:41

Claus E Beyer wrote:

> Er der et eller andet indbygget program i WinXP der kan klare den sag?

Muligvis, men jeg anbefaler CDex. CDex er fri software udgivet under
GNU General Public License. Det er samtidig det bedste stykke software
jeg har oplevet til dette formål.

Jesper G. Poulsen

Fra : Allan Bojsen

Dato : 17-01-05 12:55

On Mon, 17 Jan 2005 05:40:00 +0100, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:

>Jeg er blevet bedt om at hjælpe en kammerats søn med at få musik fra en alm.
>købe-cd over på en MP3-afspiller som han fik i julegave. Det der så er
>problemet, er at få lavet cd-musiknumre om til MP3-filer.

Kender du Audiograbber:
http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=103/id=1530/

Mvh. Allan Bojsen
www.nettips.dk - tips til nettet

Fra : Gabor Budai

Dato : 17-01-05 14:31

iTunes fra Apple er overraskende god (især til prisen; det er gratis!) -
også til en Windows-PC...:
http://www.apple.com/dk/itunes/download/

MVH Gabor

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 15:15

Gabor Budai wrote:

> iTunes fra Apple er overraskende god (især til prisen; det er
> gratis!) - også til en Windows-PC...:

Programmet er gratis, men to af formaterne er proprietære. Det er ikke
sundt for det frie samfund.

Der blev specifikt spurgt til MP3 og der findes simplere værktøjer til
det formål.

Vil man istedet opnå den ultimative lydkvalitet kommer man ikke udenom
FLAC eller APE.

Jesper G. Poulsen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-01-05 15:26

> [...]
andet
> indbygget program i WinXP der kan klare den sag?

Jeg takker for de mange gode svar. Nu har jeg noget at gå videre med.

Claus

Fra : JØRGEN KRISTENSEN

Dato : 20-01-05 09:54

musik boy