MS Windows
briani 27239
Windowsupdate til XP
Fra : Henning Lund

Dato : 12-01-05 21:57

En af mine sønner havde sagt ja til et virus removal tool der lagde på
windows update i denne uge, jeg har så været ved at lede efter
programmet på hans maskine for at se hvad det var for noget, men jeg kan
intet finde. Er der nogen her i gruppen som har snuppet den update til
deres maskine og kan forklare mig hvad det er for noget, jeg sagde
nemlig nej til at installere det på min egen maskine.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-01-05 22:51

Henning Lund wrote:
> [...]
> update til deres maskine og kan forklare mig hvad det er for noget,
> jeg sagde nemlig nej til at installere det på min egen maskine.

Jep har ikke snuppet den, men den beskrives her:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20713

--
mvh Søren Nielsen

Fra : Richard Thune

Dato : 12-01-05 22:47

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen her i gruppen som har snuppet den update til deres maskine og
> kan forklare mig hvad det er for noget, jeg sagde nemlig nej til at
Ved ikke hvad det er men det bliver ikke installeret bare kørt og så
fjernet.
http://support.microsoft.com/?kbid=890830
RT

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-01-05 01:01

Hej Richard Thune, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ved ikke hvad det er men det bliver ikke installeret bare kørt og så
> fjernet.
> http://support.microsoft.com/?kbid=890830

Aha!

Jeg hentede den sammen med en kritisk opdatering for ca. et døgn siden
(ved 1-tiden eller sådan noget 12. januar). Bagefter undrede jeg mig
ligesom andre i tråden (bl.a. Madsen ser jeg) over, at jeg ikke kunne
finde noget på maskinen mht. denne (den "normale" lagde sig fint på
disken og i 'Tilføj/fjern programmer'), da den ikke viste nogen for for
fejl under updateprocessen (og et o.k. efter denne).

Men der var forklaringen så. Tak herfra!

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-01-05 22:51

Henning Lund skrev:

> Er der nogen her i gruppen som har snuppet den update til
> deres maskine og kan forklare mig hvad det er for noget, jeg
> sagde nemlig nej til at installere det på min egen maskine.

I morges fik jeg en mail fra MS vedr. en ny sikkerhedsopdatering
til XP, og da jeg så ville hente den her i eftermiddag, opdagede
jeg også det removal tool, men installationen af sikkerheds-
opdateringen og værktøjet slog fejl, af en eller anden grund, så
jeg valgte at hente dem begge manuelt udenom Windows Update.

Det undrer også mig, at der ikke kommer en genvej til det i Start-
menuen, men det gør der altså heller ikke her, så noget tyder på,
at man via Windows Update blot kører online-udgaven, eller hvad
ved jeg. Hvis du vil have det liggende fast på din harddisk, kan
du hente *.exe-filen fra følgende link.

Hvis man læser lidt på siden, så står der i øvrigt også, at MS
fremover vil frigive en ny udgave af værktøjet på hveranden tirsdag
i hver måned.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=AD724AE0-E72D-4F54-9AB3-75B8EB148356&displaylang=da

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 13-01-05 05:49

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> menuen, men det gør der altså heller ikke her, så noget tyder på,
> at man via Windows Update blot kører online-udgaven, eller hvad

Ok på den måde, jeg fattede heller ikke at den ikke var at spore på hans
maskine, nå men tak for hjælpen.

Fra : Futte

Dato : 13-01-05 16:00

> [...]
>
> Hvis man læser lidt på siden, så står der i øvrigt også, at MS
> fremover vil frigive en ny udgave af værktøjet på hveranden tirsdag

Jeg fik også den omtalte mail, lad det være sagt med det samme DET ER
SVINDEL
Microsoft sender af princip ikke updates ud pr. mail.
Hvis i undersøger sagen ordentlig, vil i opdage at mailen indeholder ormen
W32/sven.

Mvh. Futte

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-01-05 20:27

Futte skrev:

> Jeg fik også den omtalte mail, lad det være sagt med det samme
> DET ER SVINDEL

Den kan være det ja, men er det ikke i mit tilfælde.

> Microsoft sender af princip ikke updates ud pr. mail.

Rigtigt, men jeg har heller ikke nævnt noget om, at opdateringen
var vedhæftet mailen. Jeg nævnede blot noget om en mail fra MS,
som informerede om opdateringen.

> Hvis i undersøger sagen ordentlig, vil i opdage at mailen
> indeholder ormen W32/sven.

Prøv et kig på:
<http://www.microsoft.com/technet/security/secnews/default.mspx>.
Det er sådan en mail jeg taler om.