MS Windows
briani 27239
Æ,Ø og Å mangler ved visse fonte
Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-01-05 18:44

Goddag,

Jeg har et mindre problem da de danske tegn mangler ved visse
skrifttyper i windows (bruger XP) - f.eks er tegnene brugbare i Times
New Roman - men hvis jeg bruger Arial vises æ,ø og å ikke - hvis jeg
taster dem, så kommer der bare et blankt mellemrum mellem de andre
tegn, f.eks. "r dgr d med fl de" (rødgrød med fløde) - er der nogen
der har en løsning på hånden til mig???

-LAsse

Fra : Palle

Dato : 08-01-05 19:38

"Lasse Jensen" <lasse@---nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> taster dem, så kommer der bare et blankt mellemrum mellem de andre
> tegn, f.eks. "r dgr d med fl de" (rødgrød med fløde) - er der nogen

Arial er en "systemskrift", der normalt indeholder alle tegn - danske, tyske
osv. Geninstallér denne - og andre - skrifter.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-01-05 19:49

On Sat, 8 Jan 2005 19:38:17 +0100, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

>"Lasse Jensen" <lasse@---nospam.dk> skrev i en meddelelse

>Arial er en "systemskrift", der normalt indeholder alle tegn - danske, tyske
>osv. Geninstallér denne - og andre - skrifter.

takker og bukker, efter reinstallering af fonten, samt fjernelse af en
blokering på font'en - så funker det igen.

-LAsse