MS Windows
briani 27239
scratz ?
Fra : Jane Hansen

Dato : 07-01-05 21:44

Undskyld gruppe! for utidig indblanding, men hvad er scratz for en 'ting' ?
Jane.

Fra : Henning

Dato : 07-01-05 22:21

On Fri, 7 Jan 2005 21:44:08 +0100, "Jane Hansen"
<jorn.hansen@hansen.mail.dk> wrote:

>Undskyld gruppe! for utidig indblanding, men hvad er scratz for en 'ting' ?

Scratch eller hvordan det nu staves - et udtryk for at slette din
harddisk og begynde en installation helt fra bunden.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 07-01-05 23:44

Henning wrote:

> Scratch eller hvordan det nu staves - et udtryk for at slette din
> harddisk og begynde en installation helt fra bunden.

Det behøver ikke nødvendigvis at være at slette din harddisk. Man kan
bruge det om mange ting. Men når vi så er i en edb-gruppe er det meget
nærliggende at det var det der menes (at slette harddisken).

At starte fra bunden.
At starte fra scratch. (hvordan det nu staves
At formatere harddisken og installere forfra.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 08-01-05 00:00

Hej
scratch betyder normalt nulpunkt.

Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-05 00:01

Brian Olesen skriver:

> scratch betyder normalt nulpunkt.

Som jeg sagde i går: "nulpunkt mig på ryggen tak"

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Lund

Dato : 08-01-05 01:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian Olesen skriver:

> Som jeg sagde i går: "nulpunkt mig på ryggen tak"

Jeg tænkte straks på G-punkter ... men det er vist en anden gruppe det
hører med i. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : ain

Dato : 07-01-05 22:23

"Jane Hansen" <jorn.hansen@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Undskyld gruppe! for utidig indblanding, men hvad er scratz for en 'ting'
> ?
> Jane.

jane...jeg tror du staver forkert, jeg kender ikke det ord på engelsk
men derimod scratch, som betyder rive, klø, slette, begynde forfra...
man taler også om en scratch-disk (i photoshop for.eks.)
extern disk til midlertidig brug for programmet (lidt i lighed med Windows
pagefile).
/ain

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-05 23:22

Jane Hansen skriver:

> Undskyld gruppe! for utidig indblanding, men hvad er scratz for en 'ting' ?

I forbindelse med ?

Fra : Neil Southwood

Dato : 08-01-05 01:47

In news:41def54b$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Jane Hansen <jorn.hansen@hansen.mail.dk> typed:
> Undskyld gruppe! for utidig indblanding, men hvad er scratz for en
> 'ting' ? Jane.

"From Scratz" er en film http://www.imdb.com/title/tt0353469/
Hip-hoppere scratz'er i stedet for at anvende en pladespiller normalt.
MS-Windows har det absolut intet at gøre med.

--
Neil Southwood