MS Windows
briani 27239
Bat-fil: Sammenlign to filer
Fra : Ingolf

Dato : 06-01-05 16:16

Hvordan bruges kommandoen COMP til at sammenligne to filer i en BAT fil,
uden at COMP spørger om der skal sammenlignes flere filer?

Fra : Lars HT

Dato : 06-01-05 16:22

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> Hvordan bruges kommandoen COMP til at sammenligne to filer i en BAT fil,
> uden at COMP spørger om der skal sammenlignes flere filer?

Skriv Comp /? , så får du hjælp til syntax

Lars

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 06-01-05 18:28

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> Hvordan bruges kommandoen COMP til at sammenligne to filer i en BAT
> fil, uden at COMP spørger om der skal sammenlignes flere filer?

echo n | comp fil1 fil2

Brug evt. FC i stedet for COMP.

/klaus

Fra : Ingolf

Dato : 06-01-05 21:56

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> wrote in message
> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message
>
> echo n | comp fil1 fil2
>
> Brug evt. FC i stedet for COMP.
>
> /klaus

Ahh.. FC .. DOH!! Takker mange gange!

Fra : Edmund

Dato : 08-01-05 04:11

Klaus Jorgensen wrote:
> Brug evt. FC i stedet for COMP.

Hvad er forskellen på de to.

FC står det for "file compair"

Mvh Edmund

Fra : Lars

Dato : 06-01-05 23:32

In article <41dd558b$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Dont_Spam_ingolf@excite.com says...
> Hvordan bruges kommandoen COMP til at sammenligne to filer i en BAT fil,
> uden at COMP spørger om der skal sammenlignes flere filer?

Hej, blot til info idet andre måske også måtte have interesse i dette.
Til sammenligning af filer hvadenten det er ascii, utf-8/16 (unicode) eller HEX/ binær har
Total Commander som er et sublimt filhåndterings værktøj, en stærk funktion til file-compare:

Marker de to filer der skal sammenlignes/ alternativ marker en fil "navn.ext" i f.eks. venstre
vindue, såfremt fil med samme navn "navn.ext" er i højre vindue (dvs andet dir), foretages
file-compare ved menu: Files - Compare by content.

Jeg har til dato ikke set noget program med en bedre repræsentation af evt. forskelle.

Du kan hente en gratis trial af Total Commander her:
http://www.ghisler.com/

--
Best regards

Lars

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 07-01-05 19:22

Lars wrote:
> [...]
> ved menu: Files - Compare by content.
>
> Jeg har til dato ikke set noget program med en bedre repræsentation

Jeg har ikke brugt Total Commanders file compare funktion, for jeg blev
introduceret til Araxis Merge, og så har jeg ikke haft brug for andet siden
:)

http://www.araxis.com/merge/

/Mogens