MS Windows
briani 27239
Fjerne XP
Fra : John Christensen

Dato : 06-01-05 15:04

To whom it may concern:
Ved et uheld fik jeg XP installeret på et partioneret drev e:. Jeg så
ingen anden udvej, end at installere igen på drev c: (XP kan ikke
fjernes fra et partioneret drev), og derefter fjerne alt på det
fortsat partionerede drev e:. Nu promptes jeg imidlertid hver gang ved
opstart, om jeg ønsker windows XP eller windows XP startet! Min
mistanke er, at der et eller andets sted i registreringsdatabasen
står, at XP er installeret på både e: og c:.
Er der en elegant måde at fjerne denne prompt på??? Jeg er ikke helt
vild med at skulle editere i "regedit".
hilsen
John Christensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-01-05 15:07

"John Christensen" wrote

> Nu promptes jeg imidlertid hver gang ved opstart, om jeg ønsker
> windows XP eller windows XP startet!

> Er der en elegant måde at fjerne denne prompt på??? Jeg er ikke helt
> vild med at skulle editere i "regedit".

Søg efter boot.ini via Google

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-05 15:45

John Christensen wrote:

> opstart, om jeg ønsker windows XP eller windows XP startet! Min
> mistanke er, at der et eller andets sted i registreringsdatabasen
> står, at XP er installeret på både e: og c:.

Det står i boot.ini - en skjult system-fil i roden af C. Filen er ren
ASCII.

Jesper G. Poulsen

Fra : O. Skjold

Dato : 06-01-05 18:40

"John Christensen" <johnch@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Er der en elegant måde at fjerne denne prompt på???

Prøv åbn "egenskaber for system" + fanen "avanceret" + knappen "start
og genoprettelse".
Fjern markeringen i "vis en liste over....."

Hvis det virker, er det nok det mest elegante

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : John Christensen

Dato : 07-01-05 10:05

Tak til alle, jeg fjernede muligheden for "dual boot"
i "kontrolpanel" "system", så den nu booter direkte på c: alene.

Tak for hjælpen
John Christensen