MS Windows
briani 27239
Windows ME "hænger i loop"
Fra : MJ

Dato : 06-01-05 09:34

Hejsa!

Jeg har under forsøget på at rense en computer med Windows ME for virus kørt
et program fra AVG's hjemmeside der hed vcleaner. Dette fandt også en del
utøj, og skrev at det ville slette nogle af filerne ved genstart.

Da jeg så genstartede computeren skrev den at konfigurationsfilerne blev
opdateret eller noget i den stil, og at det ville kunne tage et par minutter
(Standard beskeden som kommer når man har genstartet efter installation af
nyt software f.eks.)

Nu er problemet så bare at den aldrig kommer videre. Den står og kører som
en gal på harddisken, men selv efter en times ventetid var den ikke kommet
videre. En genstart hjalp ikke, og forsøg på at starte i fejlsikker tilstand
ender bare samme sted. Den går i gang med at boote, men så kommer beskeden
igen, og den tygger derud af på disken. Jeg har endvidere prøvet at starte
den sådan at jeg skulle bekræfte hver enkelt kommando i opstarten, men
heller ikke her kan jeg komme forbi!

Er der nogen der ved hvordan jeg kan få den til at starte op igen? Kan jeg
slette eller omdøbe en bestemt fil via en startdiskette, eller er der bare
ikke noget at gøre?

På forhånd tak!

\Michael
--
Venlig hilsen
Alt til festen, Vesterbro

Fra : Lyrik

Dato : 06-01-05 11:16

MJ wrote:
> [...]

> Er der nogen der ved hvordan jeg kan få den til at starte op igen?
> Kan jeg slette eller omdøbe en bestemt fil via en startdiskette,

+++++++++++++++++++++++++
Opgrader til Windows XP. Det er det eneste fornuftige at gøre hvis man kører
Millenium.

Hilsen
Flerårig bruger af Millenium.
Jens

Fra : MJ

Dato : 06-01-05 11:48

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> +++++++++++++++++++++++++
> Opgrader til Windows XP. Det er det eneste fornuftige at gøre hvis man
> kører Millenium.

Jo tak, men nu er maskinen altså kun en 850MHz Duron med 128MB ram, så det
ville vist være lidt overkill at køre XP på den!

\Michael

Fra : Gevaldi

Dato : 06-01-05 11:48

Lyrik skriblede:

> Opgrader til Windows XP. Det er det eneste fornuftige at gøre hvis
> man kører Millenium.

Hvis nu min Skoda ikke vil starte så vil dit svar
være at skifte til BMW.

Svar dog på det manden spør' om i stedet for
at komme med alternative løsninger.

Og så til MJ, prøv systemgendannelse og virker
det ikke pga. den famøse vira, så geninstaller
fra scratz.

--
/Gevaldi

Fra : MJ

Dato : 06-01-05 12:17

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og så til MJ, prøv systemgendannelse og virker
> det ikke pga. den famøse vira, så geninstaller
> fra scratz.

Ja der er vel ikke andet at gøre. Men jeg mente bare at det var en kommando
i en af opstartsfilerne der fortalte at den skulle gøre dit og dat inden
opstart, og håbede så egentlig på at jeg kunne ændre denne fil så den sprang
"opdateringen af filerne" over.

Men om ikke andet ja så må jeg jo formattere, selv om det var det jeg helst
ville undgå. Men kan man også køre systemgendannelse fra ME cd'en? (Det er
en kammerats computer, kører selv XP, så jeg kan ikke huske ME særligt
godt.)

\Michael

Fra : Gevaldi

Dato : 06-01-05 12:29

MJ skriblede:

> [...]
> og dat inden opstart, og håbede så egentlig på at jeg kunne ændre
> denne fil så den sprang "opdateringen af filerne" over.

Tast F8 når du starter maskinen op, du får så
muligheden for "Trinvis bekræftigelse", så kan
du muligvis finde "synderen" der driller.

> [...]
> helst ville undgå. Men kan man også køre systemgendannelse fra ME
> cd'en? (Det er en kammerats computer, kører selv XP, så jeg kan ikke

Me opretter gendannelsespunkter ligesom XP
(hvis ikke det er slået fra) og det var en af dem
jeg mente du skulle prøve ved gendannelse.

--
/Gevaldi

Fra : MJ

Dato : 06-01-05 14:15

> Tast F8 når du starter maskinen op, du får så
> muligheden for "Trinvis bekræftigelse", så kan
> du muligvis finde "synderen" der driller.

Det har jeg allerede prøvet uden held desværre!

> Me opretter gendannelsespunkter ligesom XP
> (hvis ikke det er slået fra) og det var en af dem
> jeg mente du skulle prøve ved gendannelse.

OK, og kan man så gøre det direkte fra cd'en?

\Michael

Fra : jama

Dato : 06-01-05 16:23

"MJ" <hej_jennerfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> \Michael

> Kunne du ikke prøve,at geninstall ME ovenpå den gamle, som i Win98.Me er
jo også et dos OS som Win98,eller rep.den ,hvis dette ikke kan lade sig
gøre. Bare et forslag så du undgår at formatere.

MVH.jama

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-01-05 17:57

> [...]
> at komme med alternative løsninger.
>
> Og så til MJ, prøv systemgendannelse og virker
> det ikke pga. den famøse vira, så geninstaller

Man skal da ikke nedgradere
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen