header("Content-Type: $filetype");
Fra : Morten Winther

Dato : 22-05-01 11:30

Sidder lige og roder med noget upload, det kun skal virke med med jpg.

Hvorfor er der 3 forskellige typer jpg?

image/jpg
image/jpeg
image/pjpeg

Når jeg senere skal output'e filen skal jeg så bruge den oprindelige
content-type eller kan jeg bare bruge image/jpg ?

/ morten

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-05-01 14:10

Morten Winther <mw@get2net.dk> wrote:

> Når jeg senere skal output'e filen skal jeg så bruge den oprindelige
> content-type eller kan jeg bare bruge image/jpg ?

image/jpeg er den mest rigtige

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Morten Winther

Dato : 22-05-01 16:19

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message

> image/jpeg er den mest rigtige

Ok, men hvor har du det fra? En rfc eller en henvisning?

/ morten

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-05-01 17:18

> Ok, men hvor har du det fra? En rfc eller en henvisning?

Hmm.. jeg smed en udvalg jpegs op på min apache og så hvilke MIME den
kastede efter mig :)

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-05-01 17:12

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> image/jpg
> image/jpeg
> image/pjpeg

jpeg er det "rigtige". Spørg mig ikke hvor jeg ved det fra, sådan er det
bare. :)

jpg er en forkortelse for jpeg. (Hurra for Microsoft's 8.3-format)

pjpeg betyder "Progressive JPEG". Aner ikke hvorfor det skulle have sin egen
mime-type, "progressive" er jo understøttet i almindelig jpeg...

Mvh.

Niels Andersen