MS Windows
briani 27239
Manglende billeder på tv2.dk
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-01-05 12:27

Der er noget jeg ikke fatter - OK der er meget - men nu har dette
irriteret mig så længe, at jeg vist hellere må "ringe til en ven"

Når jeg går på f.eks. nyhederne.tv2.dk (eller de fleste andre tv2.dk
sites) kan jeg ikke se billederne på siden, eksempel her:

http://www.boelskifte.dk/thomas/files/tv2dk.jpg

Dette er med en bærbar Dell, Windows XP SP2, med alle updates, via en
trådløs Liknsys Wireless B router. TDC ADSL 512/512 erhvervsabonnement.

Hvis jeg så går hen på en stationær PC med Windows 2000, der sidder
direkte i routeren (altså ikke wireless), samme ADSL forbindelse, så ses
billederne fint.

Så når det virker på den ene, men ikke på den anden må det vel være
noget med opsætningen af XP? Det jeg bare ikke fatter er, at det kun
sker på TV2.dk, men de laver måske et eller andet specielt med deres
billeder.

Jeg har været ved at se på, om der skulle åbnes for noget specielt i
XP's firewall, men er ikke rigtig kommet videre.

Anyway, er der nogen der har et bud?

I øvrigt, jeg håber dette er den rigtige gruppe at spørge i, ellers
sender i mig bare videre

Mojn, Thomas

--
http://thomas.boelskifte.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-01-05 12:43

Den 01-01-05 12.26 skrev Thomas Boelskifte følgende:

> Når jeg går på f.eks. nyhederne.tv2.dk (eller de fleste andre tv2.dk
> sites) kan jeg ikke se billederne på siden, eksempel her:

Jeg går stærkt ud fra, at du bruger Internet Explorer. Når der er for
mange filer i cacheen, kan der opstå en mængde forskellige fejl, blandt
andet den du nævner. Det er en gammel fejl som Microsoft aldrig har fået
rettet. Løsningen er at skifte til Firefox ... ok, du kan også rette
fejlen i Internet Explorer ved at tømme mappen med de midlertidige
internetfiler.

Funktioner ==> Internetindstillinger ==> klik på Slet filer i afsnittet
Midlertidige Internetfiler.

Hjælper det, kan du senere nedsætte pladsen til de midlertidige filer,
så problemet ikke opstår igen. Samme vej ind til
internetindstillingerne, klik på knappen Indstillinger, og skriv for
eksempel 30 i skrivefeltet til højre for skydepilen.

> I øvrigt, jeg håber dette er den rigtige gruppe at spørge i, ellers
> sender i mig bare videre

news:dk.edb.internet.software.browser er beregnet til den slags problemer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips og tricks til Internet Explorer

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-01-05 12:58

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> rettet. Løsningen er at skifte til Firefox ... ok, du kan også rette
> fejlen i Internet Explorer ved at tømme mappen med de midlertidige

Det sker både i Firefox og IE. Jeg har prøvet at tømme cachen, men det
hjalp ikke i IE.

> news:dk.edb.internet.software.browser er beregnet til den slags problemer.

OK, jeg hopper der over.

--
BLOG:
http://thomas.boelskifte.dk