MS Windows
briani 27239
Internettid
Fra : Snavox

Dato : 30-12-04 15:44

Hej.

Min kones computer på arbejdet kører XP Pro, men hun har ingen fane med
Internettid under Indstillinger for tid og dato.

Hvordan får man den mulighed frem?

Venlig hilsen og godt nytår.

Poul

Fra : Fjollefrans

Dato : 30-12-04 17:31

jeg mener den mulighed forsvinder når en maskine er medlem af et domæne, så
vil uret blive stillet efter domænecontrolleren.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 20:50

Fjollefrans wrote:
> "Snavox" <snavox@msn.com> wrote in message

> jeg mener den mulighed forsvinder når en maskine er medlem af et
> domæne, så vil uret blive stillet efter domænecontrolleren.

Det at en Windows XP meldes ind i et netværks domæne, får ikke
i sig selv "Internettid" til at forsvinde. Mine PC'ere på jobbet er alle
i et domæne og får tiden indstillet af domæne controlleren, men de
har også deres egen "Internettid" (som i parantes bemærket er langt
mere præcis).

Så hvis Snavox' kone mangler "Internettid", mon så ikke at den bare
er fjernet v.h.a. en policy, påtvunget af domænet?

Visse system-administratorer elsker at "regere" v.h.a. restriktive
policies, fordi det giver dem en behagelig følelse af magt.

- E.G.

Fra : Anders Lund

Dato : 30-12-04 23:56

El Guapo wrote:
> [...]
> i et domæne og får tiden indstillet af domæne controlleren, men de
> har også deres egen "Internettid" (som i parantes bemærket er langt

Det plejer at fjerne dette faneblad. Jeg har på mit arbejde set
fanebladet kort - og så var det væk igen senere. Jeg har ikke lige
fundet mønsteret i det.

> Så hvis Snavox' kone mangler "Internettid", mon så ikke at den bare
> er fjernet v.h.a. en policy, påtvunget af domænet?

Ikke i det domæne min computer er medlem af.

> Visse system-administratorer elsker at "regere" v.h.a. restriktive
> policies, fordi det giver dem en behagelig følelse af magt.

Det kan også være smart. Det er jo ikke så fedt at folk stiller tiden på
computeren, så man lige pludselig ikke kan logge på domænet. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk