MS Windows
briani 27239
rydde op i windows
Fra : lhs

Dato : 30-12-04 13:19

Hej

Jeg vil Ghoste min windows xp partition, og har lavet en rimelig `ren´
instalation med de mest brugte programmer, drivere etc. Men størrelsen på
partitionen er allerede oppe på over 5 GB, jeg har regenet lidt slumregning
på de forsk. programmer jeg har inst og de berettiger højst til en størrelse
på 2-3 gb - jeg har lidt en lumsk mistanke om at der ligger tmp filer mv.
skjult fra windows update mv. Men hvor, hvis jeg vil trimme min windows så
jeg får den ned i størrelse.

Lars HS

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 30-12-04 14:32

On Thu, 30 Dec 2004 13:19:20 +0100, "lhs" <shane(fjern)@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>skjult fra windows update mv. Men hvor, hvis jeg vil trimme min windows så

Brug f.eks. EasyCleaner, som ud over at rydde op i
registreringsdatabasen f.eks. også kan finde og fjerne overflødige
filer.

Programmet kan hentes her:

http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : ain

Dato : 30-12-04 15:36

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skjult fra windows update mv. Men hvor, hvis jeg vil trimme min windows så

windows og internet cleaner..
og så bliver der ryddet op..selv dine index DAT-filer bliver resat til org
(32Kb)
de har det med at puste sig op.
det koster lidt men er pengene værd..
http://www.neoimagic.com/

//ain

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 30-12-04 16:03

> [...]
> skjult fra windows update mv. Men hvor, hvis jeg vil trimme min windows så

Den nemme og billige: ryd temp-folderne, ryd cookies og temporære
internetfiler...
...::jmj::..

Fra : lhs

Dato : 30-12-04 15:15

Hej

Har jeg naturligvis gjort.

LArs HS

Fra : Preben Larsen

Dato : 30-12-04 18:53

> [...]
> skjult fra windows update mv. Men hvor, hvis jeg vil trimme min windows så

Hej Lars
Husk at rydde systemgendannelsen..
Hvis du har installeret flere ting udover XP kan der ligge en hel del..
En XP jeg har gang i blomstrede op over 4gb bare ved at lægge diverse
hardware prog. ind..
mvh
Godt Nytår
Preben

Fra : Edmund

Dato : 30-12-04 19:03

lhs wrote:

> Men hvor, hvis jeg vil trimme min windows så jeg får den ned i
> størrelse.

Hvad med Systemgendannelse, det kan du jo undvære når du har ghost,
eller du kan under diskoprydning vælge at slette alle
gendannelsespunkter undtagen det sidste.

Det er ikke sikkert at du kan se indholdet/størelsen på mappen "System
Volume Information" men du kan jo markere resten af mapperne på c-drevet
og se størrelsen

Din hiberfil.sys og pagefil.sys kan jo også fylde en del hvis du har
mange ram
hiberfil.sys = ram pagefil.sys = 1,5 x ram

Mvh Edmund