MS Windows
briani 27239
Genveje bliver til ikke-genveje ?
Fra : Nytårsknald

Dato : 30-12-04 11:11

Skal lige sige at Microsoft support er i gang med at finde en løsning, men det
tager sin tid, men måske har andre haft samme problem og fået en løsning.

Os=XP home SP2

Problemet er at genveje på skrivebordet bliver ubrugelige hvis de flyttes ind i
en mappe eller flyttes fra en mappe til skrivebordet.

Normalt kan man jo se alle egenskaber for genvejen, men de genveje der er
flyttet står der blot "Dette er ikke en gyldig genvej" under fanebladet genvej
og type.

Genvejen kan ikke slettes (nægtet adgang) eller flyttes mere mellem skrivebord
og mappen.
Jeg har adminnestrator adgang til al ting (fuld adgang)
Microsoft kundskabsbase er blevet gennemsøgt uden resultat.

Nogen der kender til en løsning ?

--
Gerner

Bang
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Frede Plesner Sørens~

Dato : 30-12-04 13:28

Sikke noget fis!

Fra : Nytårsknald

Dato : 30-12-04 14:25

On Thu, 30 Dec 2004 13:28:11 +0100, "Frede Plesner Sørensen"
<frede-plesner@mail.sonofon.dk> wrote in dk.edb.system.ms-windows:

>Sikke noget fis!

Uforstand er ikke løsningen.

Fra : KsNa

Dato : 30-12-04 14:45

> [...]
> Jeg har adminnestrator adgang til al ting (fuld adgang)
> Microsoft kundskabsbase er blevet gennemsøgt uden resultat.

Kender ikke løsningen, men jeg har et ligende problem. Hvis jeg laver en
genvej på skrivebordet fra det ene CD-drev virker den OK, men fra det andet
CD-drev står der "Dette er ikke en gyldig genvej", problemet er opstået
efter geninst. af XP-home.

Mvh.
Kim

Fra : Palle

Dato : 30-12-04 15:45

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
andet
> CD-drev står der "Dette er ikke en gyldig genvej", problemet er opstået

Mener du installation? Ellers forklar lige, hvad en geninstallation er.

Fra : Nytårsknald

Dato : 30-12-04 16:06

On Thu, 30 Dec 2004 15:45:06 +0100, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

>"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

>andet
>>
>Mener du installation? Ellers forklar lige, hvad en geninstallation er.

Hvad sker der hvis du sætter xp installdisken i et cd/dvd drev og beder bios om
at boote fra det drev, samtidig med du har en xp på en system HD ?
Hvis installationen går i gang må det handle om geninstallation hvis du vælge at
installere på systemHD.
..

Fra : KsNa

Dato : 30-12-04 23:03

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse

> andet
> >
> Mener du installation? Ellers forklar lige, hvad en geninstallation er.

En installation oven i den oprindelige(som gik i stå under starten).

Mvh
Kim

Fra : Nytårsknald

Dato : 30-12-04 16:02

On Thu, 30 Dec 2004 14:45:03 +0100, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>CD-drev står der "Dette er ikke en gyldig genvej", problemet er opstået

Jeg har netop installeret xp home på en nyformateret HD og dertil opdateret med
alle sikkerhedspakker m.m. samt SP2.
Det skete i så hurtig rækkefølge at jeg ikke prøvede at flytte genveje da xp var
i sp1 mode.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 30-12-04 17:53

On Thu, 30 Dec 2004 16:02:09 +0100, Nytårsknald
<fjernspam@postkasse.rg> wrote:

[klip]

> [...]
>alle sikkerhedspakker m.m. samt SP2.
>Det skete i så hurtig rækkefølge at jeg ikke prøvede at flytte genveje da xp var

Jeg kører XP Home SP1, og jeg kan flytte genveje mellem skrivebordet
og mapper på dette uden problemer; men det kunne jeg også, da jeg
kørte SP2.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Nytårsknald

Dato : 31-12-04 10:53

Hvilken gavn har jeg af dit indlæg ?

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 31-12-04 12:51

On Fri, 31 Dec 2004 10:52:56 +0100, Nytårsknald
<fjernspam@postkasse.rg> wrote:

[klip]

>Hvilken gavn har jeg af dit indlæg ?

Det er du vel selv den eneste, der kan afgøre

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Nytårsknald

Dato : 31-12-04 16:34

On Fri, 31 Dec 2004 12:50:50 +0100, Gert Søgaard Jensen
> [...]

><fjernspam@postkasse.rg> wrote:
>
>[klip]

>Det er du vel selv den eneste, der kan afgøre

Er du ikke en del af løsningen er du bare en del af problemet.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-12-04 17:11

Nytårsknald wrote:
> [...]

Du vel bruge det så langt, at du kan se, at det virker hos andre med samme
OS - derfor ligger fejlen ikke i Windows - men på din computer.

Men jeg har heller ikke et bud......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Nytårsknald

Dato : 31-12-04 18:57

On Fri, 31 Dec 2004 17:10:59 +0100, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

>Du vel bruge det så langt, at du kan se, at det virker hos andre med samme
>OS - derfor ligger fejlen ikke i Windows - men på din computer.

Det kan ikke bruges til en skid, da jeg har haft computere i over 20 år, og
aldrig haft problemer med genveje.
At du skriver det ikke er windows men computeren, er det værste vrøvl jeg endnu
har set. Hvis du tror at samme os opfører sig på samme måde på alle computere så
er du til og med naiv.

>Men jeg har heller ikke et bud......

Næ, men blande dig skal du sgu.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 30-12-04 16:01

SNIP
> [...]
> Gerner
>
> Bang
> (denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Har ikke været ude for lige dette, men andre uforklarlige Windows hændelser
hinsides enhver form for menneskelig logik.
De gange hvor det er sket, har det stort set hver gang hjulpet at skifte
profil (XP Pro). Vil tro du kan oprette en bruger med fulde rettigheder, og
da opdage at genveje opfører sig normalt med denne bruger.
Just my ten cents...