MS Windows
briani 27239
Kan man fjerne usb hardware
Fra : Vidal

Dato : 27-12-04 20:41

XP pro sp2

Jeg har sat en usb enhed (NorthQ 6600) til min rodhub
efter først at have installeret softwaren til den.

Første gang jeg satte den i, fandt xp den og LED'en på
hub'en lyste, som den skulle, men jeg tror den fik fat
i den forkerte driver, ihvertfald meldte den, der kunne
være problemer med hardwaren.

Efterfølgende, efter genboot, viser den sig ikke, når jeg
tilslutter den, og Windows viser den heller ikke.

Jeg har forsøgt at fjerne programmet og geninstallere, men
dimsen viser sig ikke, ligegyldigt hvad jeg gør.

Den er ikke at finde i enhedshånteringen, kun hub'en er der.

Der er ikke nget galt med hub'en, jeg kan sætte andet hardware
på, som virker perfekt.

Har nogen et forslag?

Min egen tanke er, at den har fået sig en forkert driver,
men som altså ikke kan vise den. Men jeg aner ikke hvilken.
det fremgik ikke, da den første og eneste gang viste sig i
systemet. Og jeg ved heller ikke nok om, hvordan jeg kan
lokalisere og evt fjerne den driver, der har 'taget' den.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : KsNa

Dato : 27-12-04 21:26

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> systemet. Og jeg ved heller ikke nok om, hvordan jeg kan
> lokalisere og evt fjerne den driver, der har 'taget' den.

Jeg har en Fujitsu-Siemens SCALEO PC med indbygget kortlæser, den viser sig
heller ikke (og virker selvfølgelig heller ikke), kun hvis jeg åbner PCen og
fjerner kablet til enheden og derefter tilslutter den igen, så virker den.
Hvis jeg deaktivere USB2 kontroleren virker den fint, men så er alle USBstik
USB1.
Jeg kender ikke løsningen, det er der nok ikke nogen der gør, for det er et
generalt problem med alle PCer af samme type, også i Tyskland og England og
ingen har fundet en løsning endnu.

Det kunne være et lingende problem hos dig.

Mvh
Kim

Fra : Vidal

Dato : 28-12-04 12:06

KsNa wrote:

> kun hvis jeg åbner PCen og
> fjerner kablet til enheden og derefter tilslutter den igen, så virker den.

Det hjælper desværre ikke hos mig.

> [...]
> ingen har fundet en løsning endnu.
>
> Det kunne være et lingende problem hos dig.

Jeg har været inde og kigge i enhedshåndteringen. Der
ligger *Ældre videocaptureenheder' i to eksemplarer.

Da jeg ikke har noget af den slags, kunne jeg tænke mig
at fjerne dem, for at se om det gør en forskel. Men i
winXP Pro kan jeg ikke finden den mulighed. Ved nogen,
hvordan man gør?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Mads

Dato : 28-12-04 12:33

On Tue, 28 Dec 2004 12:05:34 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>at fjerne dem, for at se om det gør en forskel. Men i
>winXP Pro kan jeg ikke finden den mulighed. Ved nogen,

Når du er inde i Enhedshådteringen er det da nemt at fjerne
enheder fra listen. Klik på Fjern ikonet oppe i toolbar'en
eller højreklik og vælg Fjern.
Spørgsmålet er så bare om tingene dukker op igen næste
gang du tænder maskinen.

mvh Mads