MS Windows
briani 27239
genstarter igen og igen
Fra : lover

Dato : 27-12-04 20:29

Hejsa

Jeg har et problem med min søns pc,den genstarter når den er nået til
skrivebordet er åbnet,og alle ikoner er at se så går der der ca. 5-10 sek.
så genstarter den igen osv. osv .
Den bliver kørt XP på maskinen .
Jeg vil gerne have hjælp til at finde fejlen,men kan det være noget
virus?har fået tjekket hardvare da der stadig er garanti,men der skulle ikke
være noget så for ikke at skulle formaterer det hele ville det være dejligt
med noget hjælp i en eller anden form.
Jeg håber på mange gode oplysninger til fejlfinding og hjælp.

hilsen Jens

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 27-12-04 20:41

"lover" skrev
> [...]
dejligt
> med noget hjælp i en eller anden form.
> Jeg håber på mange gode oplysninger til fejlfinding og hjælp.

Forslag:
http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.mspx

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Peter

Dato : 27-12-04 22:14

"lover" <likeyou2000@1000.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dejligt
> med noget hjælp i en eller anden form.
> Jeg håber på mange gode oplysninger til fejlfinding og hjælp.

Prøv at starte maskinen i fejlsikker tilstand. Det gøres ved at holde F5
eller F8 nede under opstart.
Bruger du F8 går computeren direkte til fejlsikker tilstand.
Bruger du F5 får du flere valg muligheder, én af dem er at starte
computeren, som den sidst fungerede ok.
Lykkedes det at starte computeren i fejlsikker tilstand, har du to
muligheder.
1. du kan gendanne computeren til FØR fejlen opstod (medmindre det er en
hardware fejl)
2. Du kan slå genstart ved fejl fra, så computeren i stedet for at genstarte
kommer med en blå skærm, med oplysning om fejl kode. Med denne kode, kan du
søge efter mulig hjælp på Google.
Det gøres som følger: Slå automatisk genstart ved fejl fra:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern
hakket i Genstart automatisk.

Peter B

Fra : Gunnar

Dato : 28-12-04 10:40

> [...]
> dejligt
> med noget hjælp i en eller anden form.
> Jeg håber på mange gode oplysninger til fejlfinding og hjælp.

Hej prøv denne http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
Det har ofte hjulpet og aldrig skadet.
Gunnar

Fra : lover

Dato : 28-12-04 22:28

Hej igen

Jeg kan ikke få kontakt til maskinen ,derfor kan jeg jo heller ikke tjekke
forskellige ting.
Den genstarter hele tiden og vil ikke reagere på komandoer som F8 og F5
hvilke muligheder er der så ?
Hilsen jens

Fra : Peter

Dato : 29-12-04 02:28

> [...]
> forskellige ting.
> Den genstarter hele tiden og vil ikke reagere på komandoer som F8 og F5

Smid Win XP skiven i CD-drevet og lad computeren boot på den.
Sig ja til at installere ved første skærmbillede.
Accepter betingelserne ven næste skærmbillede.
Vælg R for at reparere ved tredje skærm billede.
Når computeren har geninstalleret Win XP, skal du sørge for at din firewall
er slået til, og opgradere hurtigst muligt, for at lukke for virus, som kan
komme ind vis bagdøre (fejl i Explore).
Det vil nok være klogt, at lukke for evt. Internet forbindelse under
geninstallationen.

Peter B