MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sløv åbning af mapper med mange billeder
Fra : Salmack

Dato : 27-12-04 13:40

Jeg har et billedarkiv på min computer med
omkring 100000 billeder. Jeg bruger/ser dem
regelmæssigt, så det er ikke en mulighed at
brænde dem til CD/DVD.

Men hver gang jeg åbner en undermappe med
billeder, så tager det en evighed før undermapperne
åbner. Jeg har på fornemmelsen, at XP (Home)
vil scanne mappernes indhold før den vil vise dem.

Er der en måde, hvor jeg kan tvinge XP til ikke at
scanne disse mapper før jeg markerer og åbner én
af dem, for det er irriterende at computeren
næsten går i stå hver gang.

Salmack

Fra : Neil Southwood

Dato : 28-12-04 01:20

"Salmack" <Salmack_dk@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et billedarkiv på min computer med
> omkring 100000 billeder. Jeg bruger/ser dem
> regelmæssigt, så det er ikke en mulighed at
> brænde dem til CD/DVD.

Hvis det kan være en trøst ville det nok også bare være endnu langsommere.

> Er der en måde, hvor jeg kan tvinge XP til ikke at
> scanne disse mapper før jeg markerer og åbner én
> af dem, for det er irriterende at computeren
> næsten går i stå hver gang.

Der er forskel på farten alt efter hvilke indstillinger du bruger for
mappe(r)n(e). Men ellers vil du nok være bedre faren med et album-program
som Adobe Photoshop Album eller lignende. Det ved de sikkert mere om i
fotogruppen.

--
Neil Southwood