netværk, åbne for ftp?
Fra : Jan

Dato : 13-02-05 20:26

Håber det er rette sted at spørge, da jeg kun kunne finde en engelst NG med
ftp, teknisk er mit engelsk ikke særligt godt LoL.

Jeg har skiftet udbyder, og dermed fået en ny router til mit adsl, det er en
ZyXEL Prestige 650HW ADSL Router.

Den går gennem min Gateway en 3COM OfficeConnect Cable/DSL Gateway 3C857,
før havde jeg en ftp server kørende (Serv-U) så jeg kunne hente dokumenter
på min hjemmePC fra min arbejdsplads (syntes det var nemmere end
transportere dem med på diskette/UsbStick) og det virkede fint da jeg åbnede
for port 21 til min hjemmePC med Tdc's adsl modem og min 3COM router, nu er
Tdc's adsl modem pillet ned og der er sat en Zyxel op istedet for og med min
3Com bagved.

Spørgsmålet er så:

Kan det lade sig gøre at åbne for mit program igen, og på hvilken router
skal det da gøres?

Jeg kan ikke rigtig lurer opsætningen af i min Zyxel så al hjælp er
velkommen.

Kører med netværket på WinXP Pro, og har adgang til opsætningerne i begge
routere via http:

Jan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-05 21:34

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev

> [...]
min
> 3Com bagved.
> Kan det lade sig gøre at åbne for mit program igen, og på hvilken router

Hvorfor kører du med to routere?

Mon ikke, det er din Zyxel, der skal åbnes.

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650hw/support/port_forwarding/

Det burde kunne hjælpe dig...

Claus

Fra : Jan

Dato : 13-02-05 22:44

> Hvorfor kører du med to routere?

Jeg forstår godt du spørger men den sk... Zyxel bruger nogle andre stik
end den gamle, og indgangen (adsl) sidder på 1st sal og mine komputere står
i stuen, måske jeg skal få sat et nyt stik på og kun kører med en router.
Jeg har en lille 5port 10/100 ethernet auto sensing switch liggende, tror du
kan den bruges istedet for min 3com?

> Mon ikke, det er din Zyxel, der skal åbnes.
>
> http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650hw/support/port_forwarding/
>
> Det burde kunne hjælpe dig...

Det er gjort, uden held.

Jan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-05 23:07

> [...]

> Jeg har en lille 5port 10/100 ethernet auto sensing switch liggende, tror

Jeg forstår slet ikke, hvad du bruger din 3com til?

Der er jo indbygget 10/100 switch til fire maskiner i din zyxel, og har du
brug for flere, så sætter du da bare din almindelige switch på.

Er der ikke almindelige RJ45 lan tilslutning på routeren?

> Det er gjort, uden held.

Så er det nok et NAT problem de to routere imellem....

Claus

Fra : Jan

Dato : 13-02-05 23:32

> Jeg forstår slet ikke, hvad du bruger din 3com til?

Mine komputere står i stuen, og har ikke et kabel der er langt nok til at
routeren kan nå derned adsl indgangen i huset sidder på 1st sal..

> Er der ikke almindelige RJ45 lan tilslutning på routeren?

Nope, indgangen er med det smalle stik RJ-11 tror jeg det hedder, stikket er
på størelse med almindelig telefonstik (ikke det 3benede selvfølgelig

må nok få lavet et 25m langt kabel med det rigtige stik da mit nuværende
er med alm. rj-45 stik.

Jan

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-02-05 11:15

Jan <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev 2005-02-13:

> [...]
> Jeg har en lille 5port 10/100 ethernet auto sensing switch liggende, tror du

Forward alle porte i Zyxelen til den 3com router (som nok har ipen
10.0.0.2). Derefter forwarder du bare som du gjorde før.

Det burde virke.

Martin

Fra : Jan

Dato : 14-02-05 18:11

Fandt ud af hvad det var der spærrede

Mine routere tildeler ip men ikke med samme start cifre, så der gik
fuldstændigt "kage" i det LoL

Men nu er switchen sat på og dermed kun en tildeling til komputerne, så nu
kører det igen.

Takker for jeres forslag til løsning.

Jan