barnevogn og katte
Fra : Mimi

Dato : 22-05-01 09:38

Hej
Er der nogle af jer der har katte og små børn i barnevogn, som kan give
et råd til hvad vi kan dække barnevognen med, når den ikke bliver brugt,
så kattene ikke lægger sig nede i den? Vi har tænkt på insektnettet, men
ødelægges det ikke nemt af kattens kløer?
mvh Mimi

Fra : MMW A/S

Dato : 22-05-01 09:45

En hund...

/Nick

Mimi <yeah@right.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B0A2567.C4F390B6@right.com...

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 22-05-01 10:40

MMW A/S wrote:

> En hund...
>
> /Nick

Hej

Beklager, kan ikke lade være !!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA (det var sgu en af
de bedre !)

mvh
brian

Fra : Lill

Dato : 22-05-01 11:06

"Brian Kristiansen" <briank@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>

> Beklager, kan ikke lade være !!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA (det var sgu
> [...]

HAHA
Hvad med først insektnettet, også regnbeslaget ovenpå

Lill

Fra : Br@ndt

Dato : 30-05-01 19:36

Lill wrote:

> HAHA
> Hvad med først insektnettet, også regnbeslaget ovenpå

Hvis du mener sådan et til at holde regne ude hedder det regnslag, det
andet holder regnen fast.

Fra : Mai-Brit

Dato : 22-05-01 11:23

Fylder man rummet under insektnettet med en tom papkasse, prøver katten kun
at hoppe op en gang, for der er ligesom ikke plads at lande på.
mvh Mai-Brit

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-05-01 13:51

In article <3B0A2567.C4F390B6@right.com>, Mimi <yeah@right.com> wrote:

> [...]
> så kattene ikke lægger sig nede i den? Vi har tænkt på insektnettet, men
> ødelægges det ikke nemt af kattens kløer?

Vi brugte et lagen hen over barnevognene, og det fungerede fint.

En vandpistol er også en god ting at have i nærheden.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : KS

Dato : 22-05-01 14:07

Vi bruger insektnettet, og der er kommet enkelte småbitte huller fra kattens
kløer. Ikke noget der gør noget. Insektnettet forhindrer dog ikke katten i
at hoppe op og lægge sig på insektnet og dyne/overlæder, og vi lukker derfor
tit kattene inde når vores datter skal sove ude og IKKE skal vækkes af en
kat der hopper op.

Vi hiver altid nettet ned når barnevognen er tom for at forhindre kattene i
at lægge sig på hovedpuden og svine det hele til. Sjovt nok hopper de ikke
op og lægger sig oven på nettet når barnet ikke er der. (Men så er der jo
heller ikke så dejligt varmt).

At bruge regnslaget dagligt er for mig at se ret besværligt og ikke rart for
barnet. Så hellere lukke katten ind mens barnet sover ude.

Hilsen
K.

Fra : KS

Dato : 22-05-01 14:12

Undskyld, jeg ser først nu at du skriver "når barnevognen ikke bliver
brugt". Ja, så kunne I jo godt bruge regnslaget... hvis altså insektnettet
ikke er "nok" til at holde den væk. Min erfaring er at en kat godt kan
"svine" gennem insektnettet. Det er for os det "største" problem, ikke at
den river det i stykker.

Hilsen
K.

Fra : Birdy

Dato : 22-05-01 19:35

Jeg kender nogen som holder katte væk fra at vade rundt på bilen ved at de
har hængt en tøjbamse op i en snor lige over bilens tag.
Måske virker dette trick også over en barnevogn og så kan barnet jo
ovenikøbet stadig være i vognen.
Ps. brug insektnettet under alle omstændigheder, også her er der vel
undtagelser der bekræfter reglen!

Birdy

Fra : Cityline

Dato : 23-05-01 10:45

Vi lægger insektnet på først, og så regnslag ovenpå. Det virker fint på
barnevognen.
Vi har også en kombivogn, og der har vi erfaret, at man skal huske at lægge
ryglænet ned, ellers kravler katten bare op nedefra!
line

Fra : Thomas Andersen

Dato : 30-05-01 21:35

Jeg har ladet mig fortælle at i katte afføring skulle der være nogle dampe
som kan være skadeligt for et foster...

Snak eventuelt med din læge om det..

mvh.

Thomas

Fra : Mimi

Dato : 31-05-01 07:44

Hej Thomas
Nej, der er ikke skadelige dampe i kattens afføring. Man skal faktisk få
afføringen ind i munden og sluge det for at man kan få Toxoplasmose, som er en
skadelig sygdom for et foster. Da jeg bruger engangshandsker hver gang jeg
tømmer bakker, og er blevet tjekket to gange i min graviditet for sygdommen, har
jeg ikke noget at være bange for. Desuden kan du altid få tjekket om du har haft
sygdommen, for så kan du ikke få den igen. Og derudover findes der også denne
sygdom i råt kød, og i jorden , så har man gravet have med bare hænder skal man
også passe på. Det er jo fra jorden at kattene får sygdommen.
mvh Mimi