Config af IP adr XP SP2
Fra : Jens Sloth

Dato : 13-02-05 12:50

Skal køre med en web-server på mit netværk, Pcen skal have IP 192.168.1.210
pga jeg har en præ konfig router fra min arbejdsplads, som sender
forespørgsel til denne IP adr (port 80/443)

Jeg kan bare ikke finde ud af at sætte IP adr op i min private PC!

HJÆLP..

Fra : Hans Jørgen Lassen

Dato : 13-02-05 13:11

Det kan du nemt klare, uden særlig ekspertise.

Gå ind i Indstillinger, Netværksforbindelser. Marker den relevante
forbindelse, højreklik og vælg Egenskaber, og så skal du have fat i
TCP/IP-protokollen. Der vælger du igen Egenskaber, og her kan du så angive
en fast IP-adresse. Altsammen frit efter hukommelsen ....
HansJ

Fra : Jens Sloth

Dato : 13-02-05 15:13

Jeg har ikke noget som hedder TCP/IP protokol?

Har noget som hedder netværksbro? under denne kan jeg sætte noget under
TCP/IP..?

Fra : Hans Jørgen Lassen

Dato : 16-02-05 16:48

"Jens Sloth" skrev:

> Jeg har ikke noget som hedder TCP/IP protokol?

Ja, så kan du i hvert fald ikke komme på Internet, for det er den protokol,
som bruges på nettet. Prøv at lede en gang til. Den er der med sikkerhed.

HansJ

Fra : Jens Sloth

Dato : 16-02-05 23:26

Har nu slettet netværksbro, og nu kan jeg sætte IP under TCP/IP..

Tak for hjælpen!!