Hjælp. Min forbindelse "dør"
Fra : Morten

Dato : 07-02-05 17:46

Jeg har for nyligt fået installeret en 2mbit linie på min nye
matrikel. ISP'en er Cybercity og udstyret er en Zyxel Prestige
650R-31. Routeren er sat op med standardopsætningen. Jeg kører med XP
sp1 på et Intel Pro/100 VE netværkskort og maskinen er lige blevet
formateret.

Problemet er imidlertid at min forbindelse ofte dør. Det være sig både
under spil, download og almindelig surf på nettet.

Når forbindelsen dør er eneste mulighed for at få liv i den igen, at
genstarte samt slukke og tænde for routeren. Herefter er forbindelsen
igen til rådighed, lige indtil den går ned igen :/

Problemet opstår minimum 1-2 gange om dagen hvilket efterhånden er ved
at være ret irriterende.

Spørgsmålet er blot hvor fejlen opstår? Er det internt hos CC eller er
det min router der ganske enkelt er for ringe?

Hvis i skal bruge yderligere oplysninger så bare råb op.

Mvh
Morten Nielsen

Fra : Peter Andersen

Dato : 08-02-05 12:19

hmmm lyder lidt lige som mit netværk som kører med d-link 628+, den har det
også med og "dø" en gang i mellem. det hjælper dog i nogle dage efter en
hardware reset på routeren.
har du opdateret firmwaren i routeren??

VH Peter

Fra : Morten

Dato : 10-02-05 19:04

"Peter Andersen" <peterbaFJERNDETMEDSTOR@tele2adsl.dk> wrote in message news:<ta1Od.463$jj.295@news.get2net.dk>...
> [...]
> også med og "dø" en gang i mellem. det hjælper dog i nogle dage efter en

Nej, har ikke opdateret firmwaren. Tror du det vil kunne afhjælpe problemet?