Trådløs virker - LAN (Kabel) virker ikke??
Fra : HKN

Dato : 05-02-05 16:14

Hej,

Jeg håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe! Jeg har en trådløs
forbindelse til min bærbare, som virker fortrinligt. Nu skal jeg imidlertid
bruge min maskine et andet sted, hvor der ikke er trådløs forbindelse, og
ville derfor lige teste min maskine af med en fysisk forbindelse via kabel.

DET VIRKER IKKE! Og jeg forstår ikke hvorfor?

Nogen her som har nogle gode ideer?? Jeg har prøvet at fjerne den trådløse
forbindelse, reboote m. kabel i osv. men det hjælper ikke.

Mvh
Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-02-05 16:33

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> DET VIRKER IKKE! Og jeg forstår ikke hvorfor?
>
> Nogen her som har nogle gode ideer?? Jeg har prøvet at fjerne den
> trådløse forbindelse, reboote m. kabel i osv. men det hjælper ikke.

Hvad kører du med?

TDC leverer løsninger med og uden router. DHCP serveren hos TDC låser MAC-
adressen til IP-adressen for netkortet i en given tid. Uanset om det er et
netkort i en computer, router, accesspoint osv..

--
Bjarke Andersen

Fra : Peet

Dato : 06-02-05 02:13

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse news:Xns95F4A85BA3FB2bjoegdk@130.225.247.90...
> [...]
> adressen til IP-adressen for netkortet i en given tid. Uanset om det er et
> netkort i en computer, router, accesspoint osv..

Hvis ovenstående er gældende og du har en router med indbygget
switch vil det stadig virke hvis du kobler dig til den og ikke uden om.
Alternativt bliver mac-adressen vist frigivet efter 2 timer
Hvad er det i øvrigt du prøver - du skal jo bruge den rigtig forbindelse
til funktionen da jeg må gå ud fra du har flere netkort i maskinen.

Fra : HKN

Dato : 06-02-05 12:06

> [...]
> Hvad er det i øvrigt du prøver - du skal jo bruge den rigtig forbindelse
> til funktionen da jeg må gå ud fra du har flere netkort i maskinen.

Ja, jeg har TDC, så jeg må prøve dit forslag.

Jeg må i det tilfælde tage det trådløse netkort ud af maskinen, og afvente.

Mvh
Henrik