Bedste fjernstyringsprogram til billige pe~
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 12:35

Jeg mangler et billigt men godt fjernstyringsprogram. Jeg anvender i
øjebliket Netop Remote Control, men det koster 1000,- kr for en host og
samme pr. guest.

Er der et ligeså godt program, som koster mindre?

--
Kh. John Quist

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 12:58

> [...]
> samme pr. guest.
>
> Er der et ligeså godt program, som koster mindre?

Nogen, som har erfaringer med radmin? (www.radmin.com)

Kh. John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-02-05 13:24

"John Quist" <johnsnabelaquist.dk> wrote:

> [...]
>samme pr. guest.
>
>Er der et ligeså godt program, som koster mindre?

Hvis maskinen der skal fjernstyres kører Windows XP er der jo det
indbyggede Fjernskrivebord - det er helt eminent godt.

Ellers der der en række versioner af VNC, f.eks. www.realvnc.com

<mlr>

Fra : Calle.

Dato : 05-02-05 21:11

www.realvnc.com som er gratis
--
Calle.

Fra : Michael Loft Mikkels~

Dato : 06-02-05 13:34

Brug i stedet fjernskrivebord. vnc er jigtig godt mend et opdatterer hele
skærmbilledet fjernskrivebord opdatterer kun hvad der sker, dvs mindre
båndbredte nødvendig.

Hvis du har flere under samme ip skal du bare specificerer på hver comp
hvilken port de køre på.

Mvh Michael

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 15:35

Michael Loft Mikkelsen wrote:
> Brug i stedet fjernskrivebord. vnc er jigtig godt mend et opdatterer
> hele skærmbilledet fjernskrivebord opdatterer kun hvad der sker, dvs
> mindre båndbredte nødvendig.

Kan du da selv bestemme via afkrydsning i VNC

--
Calle.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 07-02-05 09:36

> Brug i stedet fjernskrivebord. vnc er jigtig godt mend et opdatterer hele
> skærmbilledet

Det er ikke korrekt. Det er kun ændringer som bliver overført, men realvnc
til Windows er nødt til at "polle" hele tiden for at opdage ændringer, så
den koster en del processorkraft på serversiden. Ultravnc har en driver som
gør at den kan opdage ændringer uden at polle. Jeg har dog ikke selv prøvet
ultravnc.

Niels Dybdahl

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 22:39

> [...]
> båndbredte nødvendig.
>
> Hvis du har flere under samme ip skal du bare specificerer på hver comp

Hej Michael.

Har forsøgt med RealVNC og UltraVNC, men det tog syv lange og syv brede.
Fjernskrivebordet fungere 100% perfekt. Thanx!!

Btw. ved du (eller andre), om der er stor risiko forbundet med
fjernskrivebordet? Jeg skal bruge den over nettet med en VPN-opkobling.

Kh. John

Fra : Claus Albæk

Dato : 09-02-05 11:22

John Quist wrote:
> [...]
> samme pr. guest.
>
> Er der et ligeså godt program, som koster mindre?

tjek tightvnc.com
det er vidst det bedre af VNC'erne :)