Netværk fryser ?
Fra : K. Larsen

Dato : 04-02-05 23:06

Hej alle sammen

Jeg er lidt af en newbee indenfor netværk, så bær over med mig

Jeg har en webspeed forbindelse 256/128 som kommer via et Motorola SB 4100
cabelmodem. Fra Lan porten på det har jeg ført en kabel over i Wan porten på
en Sipura 2100 ( Ip adapter med indbygget router ) og fra dets Lan port over
i en Linksys WRT54G trådløs router. Her tager jeg så via Lan port 4 og
trækker et kabel ned i min pc.

Når computeren starter, fungere alt perfekt - men hen af vejen så falder
netværksforbindelsen af. Det virker som om, det hovedsagligt er når der ikke
er trafik. Har msn og icq stående, og de viser jo straks når linien falder
af !

Sjovt nok, kan msn falde af og icq så bliver online eller omvendt. Men så
kan jeg helt sikket ikke komme på via post, news eller browser.

På Sipura blinker Wan porten konstant. Nogenlunde i takt med aktivitets LED
på modemmet, hvorimod Lan porten på Sipuraen lyser konstant eller kun
blinker langsomt. Ved ikke om det har betydning.

Piller jeg Linksys´en af, er det hele umiddelbart endnu ikke faldet af ?

Hvad kan det mon skyldes ?

Kim

Fra : K. Larsen

Dato : 04-02-05 23:32

Nu har jeg siddet ½ time, hvor Linksys´en var koblet fra og så faldt
internette alligevel af.

Sipura 2001 bliver forholdsvist varm, men ser umiddelbart ud som om den
virker.

For dem som kender den, så kan nævnes at De LED´s som sidder bagpå, lyser de
på følgende måde :

Fra powerstik og ned.

Gul - Lyser konstant
Grøn - Lyser konstant ( De er vistnok begge 2 i forbindelse med IP
Telefonien ) - Begynder at blinke når røret på telefonen løftes !

Gul - Lyser konstant ( Wan )
Grøn - Blinker hele tiden ( Wan )
Gul - Lyser konstant ( Lan )
Grøn - Lyser konstant og blinker når der er internet aktivitet ( Lan )

Bare til oplysning.

Kim