krydskabel
Fra : Andropov

Dato : 04-02-05 19:46

Jeg har læst at man kan forbinde 2 computere som begge har netkort med
et krydskabel og at det skulle være en billig løsning.
Det kunne være smart når man som jeg lige har købt ny computer og vil
overføre data fra den gamle computer til den nye.

Hvor hurtig kan man overføre data fra computer til computer ?

Hvad koster det krydskabel man skal bruge ?

Skal man bruge et specielt program til at overføre data fra computer
til computer eller hvordan gør man ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-02-05 20:40

On Fri, 04 Feb 2005 19:46:04 +0100, Andropov <nospam@andropov.dk>
wrote:

> Hvor hurtig kan man overføre data fra computer til computer ?

Det afhænger af pc'erne, operativsystemet og netkortene.

> Hvad koster det krydskabel man skal bruge ?

Sådan ca. en pakke smør. OK, en stor pakke smør, men alligevel.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Andropov

Dato : 04-02-05 20:45

Ok. Det er ikke alverden :)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-02-05 21:29

In news:ang701tf894lrlcq2n0tvhmles0cgdeqa3@4ax.com,
> [...]
> overføre data fra den gamle computer til den nye.
>
> Hvor hurtig kan man overføre data fra computer til computer ?

Afhænger af netkort fx. 10 / 100 Mbit og fil størrelser

> Hvad koster det krydskabel man skal bruge ?

50 - 100 Kr.

> Skal man bruge et specielt program til at overføre data fra computer
> til computer eller hvordan gør man ?

Du kan bruge træk og slip.

(Jeg formodder der er tale om et winbøws system?)
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Andropov

Dato : 04-02-05 22:26

On Fri, 4 Feb 2005 21:29:18 +0100, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>Afhænger af netkort fx. 10 / 100 Mbit og fil størrelser

>50 - 100 Kr.

Ok.

>Du kan bruge træk og slip.
>(Jeg formodder der er tale om et winbøws system?)
Ja.

Ja nu kom jeg i tanke om at have prøvet det for længe siden. Det er
noget med at dele drev o.s.v

Fra : John Smith

Dato : 04-02-05 23:05

Andropov wrote:
> Jeg har læst at man kan forbinde 2 computere som begge har netkort med
> et krydskabel og at det skulle være en billig løsning.

Bare så du også lige ved hvad det er...

I et netværkskabel er der specielle ledninger til at sende og modtage
med. Normale kabler forbinder "sendeledningen" til "sendeledningen" i
stikket og ligeså med "modtageledningen".
Når man så anvender en hub eller en switch, sørger den for at tage
computers "modtageledning".
Sådan et kabel kaldes også for et patchkabel.

I et krydskabel har man byttet ledningerne imellem sende og modtage i
den ene ende sådan at det sendte kommer til "modtageledningen" i stikket...

Bruger man nyere 10/100 Mbit netkort i begge maskiner, vil de blive
enige om at "snakke" 100Mbit og så vil det typisk tage under 1 minut at
flytte en gigabyte data. Er det ene netkort et ældre 10Mbit og det andet
et 10/100Mbit netkort, bliver de enige om at "snakke" 10Mbit - det går
lidt langsommere....

John Smith

Fra : Andropov

Dato : 05-02-05 03:22

On Fri, 04 Feb 2005 23:05:05 +0100, John Smith <zigge@NOGOODprivat.dk>
wrote:

> [...]

>flytte en gigabyte data. Er det ene netkort et ældre 10Mbit og det andet
>et 10/100Mbit netkort, bliver de enige om at "snakke" 10Mbit - det går

Det skulle ikke undre mig om det 4 år gamle netkort kun er 10Mbit. Men
så må det vel kun kunne flytte 1 gigabyte på 10 minutter skulle man
mene.

Fra : Sune

Dato : 05-02-05 05:23

On Fri, 04 Feb 2005 19:46:04 +0100, Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

>Det kunne være smart når man som jeg lige har købt ny computer og vil
>overføre data fra den gamle computer til den nye.

Har du ikke mulighed for at sætte den gamle harddisk i den nye PC?

Det ville gøre det hele uendeligt meget nemmere..

Mvh
Sune

Fra : Andropov

Dato : 05-02-05 19:57

On Sat, 05 Feb 2005 05:22:47 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Har du ikke mulighed for at sætte den gamle harddisk i den nye PC?
>
>Det ville gøre det hele uendeligt meget nemmere..

Ja, det er nok det nemmeste.