hjælp til spille aften ;-))
Fra : jacob

Dato : 03-02-05 23:25

Hej NG.

Det er første gang jeg spørger her inde, ( og måske også sidste )

Vi er nogle drenge som skal have spille aften, uden damerne, MEN der er
ingen af os som aner hvad vi skal bruge.... router, swits, hub etc etc.....
Ej heller hvad der skal monteres hvor og i hvilken rækkefølge....
Der er stofanet i lejligheden hvor vi skal spille.

HJÆLP....PLZ

MVH Jacob

Fra : Klaus Larsen

Dato : 03-02-05 23:51

jacob wrote:
> [...]
> Ej heller hvad der skal monteres hvor og i hvilken rækkefølge....
> Der er stofanet i lejligheden hvor vi skal spille.

Spille?

Kom lidt an på hvad i skal spille. Er det Counterstrike source? Er det
den oprindelige Doom? Er det?

Så vidt jeg ved er Stofanet restriktiv i forhold til opkoblingen men der
findes vel omveje.

På lidt mere normale net vil du have en router eller deslige som du
forbinder med en switch. På denne switch sætter du dine klienter
(PC'ere). Men som sagt handler det meget om opkobling og hvad du vil. Er
det LAN spil du vil lege med vil gruppen for spil kunne hjælpe. Er det
spil, der kræver internet vil nyhedsgruppen med netværk kunne hjælpe.

BTW. En hub er ret forældet i dag og bruges næsten kun når man ikke lige
kan dumpe al netværkstrafik af anden vej

Vh

Klaus

Fra : Klaus Larsen

Dato : 03-02-05 23:56

> [...]
> det LAN spil du vil lege med vil gruppen for spil kunne hjælpe. Er det
> spil, der kræver internet vil nyhedsgruppen med netværk kunne hjælpe.

Well undskyld. Jeg var lige på en rejse gennem usenet og så ikke det var
netværks gruppen. Øjnene er jo som bekendt det første man mister
hørelsen på.

Vh

Klaus

Fra : jacob

Dato : 04-02-05 22:43

"Klaus Larsen" <kla@pode.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> netværks gruppen. Øjnene er jo som bekendt det første man mister hørelsen

OK

Fra : Mads Bahrt

Dato : 04-02-05 01:56

jacob wrote:
> [...]
> Ej heller hvad der skal monteres hvor og i hvilken rækkefølge....
> Der er stofanet i lejligheden hvor vi skal spille.

Hvor mange er i?

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 04-02-05 09:43

Jacob wrote:

> ingen af os som aner hvad vi skal bruge.... router, swits, hub etc
etc.....

En router er at foretrække, når/hvis du køber en skal du sige til
ekspedienten at du skal have en med ligeså mange porte som i er
spillere/venner. PLUS EN TILOVERS (..bruges til internet modemet..) for at
sende jeg videre om nødvendigt. HUSK ledninger..træls når man lige mangler
én mere...dvs. en mellem hver computer og router & en mellem den ny router
og internet modem.

> Ej heller hvad der skal monteres hvor og i hvilken rækkefølge....
Internetmodem/router ~~~~ Nykøbte Router og fra routeren trækker du et stik
fra hver port(stik) til en computer..såre simpelt

software opsætningen er jo så et andet problem/spørgsmål...

/DN

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-05 11:51

Daniel Nielsen wrote:

> spillere/venner. PLUS EN TILOVERS (..bruges til internet modemet..)

Hvad?

> for at sende jeg videre om nødvendigt. HUSK ledninger..træls når man

Nej... Modem skal sidde på ydersiden at routeren.

Den eneste umiddelbare løsning, når det drejer sig om sofanet er, at
have én maskine stående med ICS (Internet Connection Sharing) og surfe
via denne. ICS-maskinen skal have et ledigt netkort til den switch som
spille-nettet er koblet på.

> lige mangler én mere...dvs. en mellem hver computer og router & en
> mellem den ny router og internet modem.

Hvad mener du med dette?

> Internetmodem/router ~~~~ Nykøbte Router og fra routeren trækker du

Hvor mange routere vil du investere i?

Fra : Mads Bahrt

Dato : 04-02-05 14:21

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvad?
Jeg tror daniel tæller WAN-porten med i portene.

> [...]
> have én maskine stående med ICS (Internet Connection Sharing) og surfe
> via denne. ICS-maskinen skal have et ledigt netkort til den switch som

Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre med en router? Jeg kender
ikke specifikt Stofas løsning, men hvad gør de som gør at man ikke kan
smide en router ind foran sin maskine?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-05 14:54

Mads Bahrt wrote:

> Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre med en router? Jeg kender
> ikke specifikt Stofas løsning, men hvad gør de som gør at man ikke
> kan smide en router ind foran sin maskine?

De har et webbaseret login. Jeg brugte en del tid på at få noget
tilsvarende til at virke hos en tidligere kollega (han skulle også have
IP-telefoni på linien).

Fra : Jens

Dato : 04-02-05 16:08

> De har et webbaseret login. Jeg brugte en del tid på at få noget
> tilsvarende til at virke hos en tidligere kollega (han skulle også have
> IP-telefoni på linien).

Sæt en router på, med samme mac som den hidtil brugte pc, loginnet skal kun
bruges til at checke status på forbruget.
(de 3 steder jeg har set da...)

Mvh Jens

Fra : jacob

Dato : 04-02-05 22:42

"Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse

> Sæt en router på, med samme mac som den hidtil brugte pc, loginnet skal
> kun
> bruges til at checke status på forbruget.
> (de 3 steder jeg har set da...)
>
> Mvh Jens
Nu har jeg så invisteret i en Dlink router til foremålet, og havde godt hørt
at man "bare" skal klone sin oprindelige mac adr.
Har du selv prøvet at sætte denne type router op til et sådant formål??

MVH Jacob

Fra : Jens

Dato : 04-02-05 22:46

"jacob" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at man "bare" skal klone sin oprindelige mac adr.
> Har du selv prøvet at sætte denne type router op til et sådant formål??

Ja,.... og smidt den ud fordi den ikke virkede som den burde, men det er en
anden historie.

Enhver hjemmerouter kan bruges.....

Mvh Jens

Fra : jacob

Dato : 05-02-05 16:11

> hørt
>
> Ja,.... og smidt den ud fordi den ikke virkede som den burde, men det er
> [...]

OK tak for hjælpen "so far".... det kunne jko tænkes at jeg kommer med endnu
et dumt spørgsmål

MVH Jacob

Fra : Jens

Dato : 05-02-05 17:27

"jacob" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> OK tak for hjælpen "so far".... det kunne jko tænkes at jeg kommer med
endnu
> et dumt spørgsmål

Dumme spørgsmål findes ikke......., kun tåbelige svar.

Mvh Jens

Fra : jacob

Dato : 06-02-05 10:12

> endnu
>

> Dumme spørgsmål findes ikke......., kun tåbelige svar.
>

> Mvh Jens

ENIG... men dem er der også mange af )

Tak for hjælpen..

MVH Jacob

Fra : Alberich

Dato : 04-02-05 14:55

Mads Bahrt wrote:

> [...]
>>
> Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre med en router? Jeg kender
> ikke specifikt Stofas løsning, men hvad gør de som gør at man ikke kan

Stofa kræver svjv at du logger på forbindelsen med en lille applikation.
Dog kan det vist også lade sig gøre at registrere en MAC adresse som
allways-on som så ikke kræver denne logon. Det skulle så muliggøre ddet
at sætte en router på Stofa forbindelsen.

Men hvis jeg skulle komme med et velmenende råd udfra Jacob's
oprindelige indlæg så skal han nok bare nøjes med en switch, nogle
netkabler og så ellers holde sig fra spil der kræver internet adgang og
nøjes med LAN spil.
Det er ikke lige mit umiddelbare indtryk han vil slippe godt fra at
konfiugrere en router til formålet

Derudover så er LAN spil imho også væsentlig sjovere end Internet spil
når man nu først har fået stillet samtlige maskiner op og luften er tyk
af pizza, cola og lugten af MÆND! ;)