Portforwarding gennem 2 routere ?
Fra : SpookiePower

Dato : 31-01-05 12:50

Min opsætning er som følger -

Cisco 677 router -> WRT54GS router -> computer.

Før, da jeg kun havde min 677 router havde jeg ikke nogle
problmer med at forwarde porte. Den gang hed min router
10.0.0.1 (gør den stadig) og min computer hed 10.0.0.2.

Nu har jeg så tilføjet min trådløse router som hedder 192.168.1.100
og min computer har så skiftet navn til 192.168.1.101

Her kommer så mit spørgsmål -

Da jeg kun havde min 677 forwardede jeg port XXXX til min
computer 10.0.0.2. Denne forwarding står stadig i min router,
og jeg går ud fra at jeg skal slette den, da min computer ikke
hedder 10.0.0.2 mere. Jeg vil nu gerne have port XXXX
forwardet til min computer 192.168.1.101. Skal jeg skrive
noget i begge min routere, eller kan jeg nøjes med at
forwarde port XXXX til min computer i min wrt54gs router,
og så bare slette den gamle forwarding i min 677 ?

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-01-05 14:30

SpookiePower <boxjunk2600@yahoo.com> skrev 2005-01-31:
> [...]
>
> Nu har jeg så tilføjet min trådløse router som hedder 192.168.1.100
> og min computer har så skiftet navn til 192.168.1.101

Forward alle porte på ciscoen til nr 2 router. Dens WAN ip er nok
10.0.0.2 og forward så i den nye router de porte du skal bruge til
den computers lokale IP adresse.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 31-01-05 20:42

> Forward alle porte på ciscoen til nr 2 router. Dens WAN ip er nok
> 10.0.0.2 og forward så i den nye router de porte du skal bruge til
> den computers lokale IP adresse.

jvf min post med subject "dmz og portforwarding", er det så smartere at
forwarde alle porte eller sætte den yderste til dmz, eller er faren den
samme :) ?

vh
jeppe

Fra : SpookiePower

Dato : 01-02-05 10:44

"Jeppe Jensen" <12@12.12> skrev i en meddelelse news:41fe8a0a$0$307$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]

Kan man nogle steder se om dens IP er 10.0.0.2 ? Kunne det ikke
også være at den IP var 192.168.1.100 ?

Fra : JJ

Dato : 01-02-05 13:16

> Kan man nogle steder se om dens IP er 10.0.0.2 ? Kunne det ikke
> også være at den IP var 192.168.1.100 ?

det kan du se i router opsætningen, hvis du logger ind i den

vh
jeppe

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 01-02-05 19:39

> det kan du se i router opsætningen, hvis du logger ind i den

Men ok der skal du have ipen ;)
prøv at skrive "ipconfig /all" i en dos prompt,
der hvor der står default gateway den adresse tror jeg er din routers

Fra : SpookiePower

Dato : 01-02-05 19:57

"Jeppe Jensen" <12@12.12> skrev i en meddelelse news:41ffccb8$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Men ok der skal du have ipen ;)
> prøv at skrive "ipconfig /all" i en dos prompt,
> der hvor der står default gateway den adresse tror jeg er din routers

Der står 192.168.1.1

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 01-02-05 20:08

> Der står 192.168.1.1

ok så prøv at skrive http://192.168.1.1/ i en internet explore, brugernavn
og pwd må stå i manualen hvis du ikke har ændret det.

vh
jeppe

Fra : Calle.

Dato : 31-01-05 16:10

SpookiePower wrote:
> [...]
> forwarde port XXXX til min computer i min wrt54gs router,
> og så bare slette den gamle forwarding i min 677 ?

Hvorfor ikke bare fjerne Cisco'en
--
Calle.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 31-01-05 16:50

Calle. wrote:
> Hvorfor ikke bare fjerne Cisco'en

Fordi Cisco 677 er en ADSL-router, der kører ATM på WAN-siden. Det kan WRT54GS
ikke, da det er en ren ethernet router.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Calle.

Dato : 31-01-05 17:25

Per H. Nielsen wrote:

> Fordi Cisco 677 er en ADSL-router, der kører ATM på WAN-siden. Det
> kan WRT54GS ikke, da det er en ren ethernet router.
Ja, ok det tænkte jeg ikke lige på. Dvs. du faktisk bare skal bruge den som
konverter
--
Calle.

Fra : SpookiePower

Dato : 31-01-05 22:02

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse news:_YsLd.4152$Zo1.3553@news.get2net.dk...

> Ja, ok det tænkte jeg ikke lige på. Dvs. du faktisk bare skal bruge den som konverter

Ja, det er rigtig.