VNC
Fra : Filip

Dato : 29-01-05 20:26

Hej

Er det muligt at kopiere en fil imellem to computere via VNC (gratis
udgaven) over internettet?
Begge pc er med XP pro

Filip

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-01-05 20:34

"Filip" <annonym@get2net.dk> wrote:

>Er det muligt at kopiere en fil imellem to computere via VNC (gratis
>udgaven) over internettet?
>Begge pc er med XP pro

Nej, du kan ikke kopiere filer over VNC.

Når nu maskinerne kører XP kunne 'Fjernskrivebord' være en alternativ og
meget elegant løsning. Fjernskrivebordet tillader nemlig deling af
resourcer som f.eks diskdrev.

Deling af drev om relativt langsomme internetforbindelser kræver dog god
tålmodighed. Skal der overføres data i større mængder vil jeg anbefale
opsætning af en ftp-server.

<mlr>

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-01-05 00:42

Michael Rasmussen wrote:

> Nej, du kan ikke kopiere filer over VNC.

Jo da, hvis man bruger UltraVNC ! Den version er udvidet med bl.a.
filoverførsel.

Martin

=====================================
To reply please remove the "spamfree"
part of the email address

Fra : Claus A

Dato : 31-01-05 20:37

prøv med tightvnc

Fra : Calle.

Dato : 30-01-05 00:58

Filip wrote:
> Hej
>
> Er det muligt at kopiere en fil imellem to computere via VNC (gratis
> udgaven) over internettet?
> Begge pc er med XP pro

brug evt. skype eller messenger til det. eller lav en ftp
--
Calle.