Generals over VPN
Fra : Steen Gellett

Dato : 25-01-05 12:28

Der var på et tidspunkt nogle her i gruppen der havde fået Generals til at
virker over et VPN netværk...............mig og en kammerat har lavet et VPN
netværk.........han er server og jeg er client..........hans maskine
tildeler mig en local ip adresse og vi kan pinge hinanden.......alt er
tilsyneladende i fineste orden, men vi kan ikke "se" hinandens drev eller
noget....er det os der helt har misforstået noget..............vi mente at
med VPN så var det som vi befandt os på samme LAN og dermed kunne dele
mapper ( og SPILLE på LAN ) ??

Er der nogen derude der kan af(be)krædte om vi har fået noget galt ind med
modermælken

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 25-01-05 17:04

Steen Gellett wrote:
> [...]
> har misforstået noget..............vi mente at med VPN så var det
> som vi befandt os på samme LAN og dermed kunne dele mapper ( og

Har du husket at dele mapper? ;)
Og husk at du ikke bare kan se ham i arbejdsgruppens oversigt (mener jeg).

Du skal vist først sætte ham ind i din LM Hosts.. (spørg mig ikke hvordan
:-/ )
Prøv at skrive http://hans-ip i din adresseline (altså hans server ip på vpn
forbindelsen)
så skulle du komme ind på hans maskine.

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : ///M

Dato : 25-01-05 17:29

"Henrik Sørensen" <nope@no-mail.here> wrote in message

> Prøv at skrive http://hans-ip i din adresseline (altså hans server ip på
> vpn forbindelsen)
> så skulle du komme ind på hans maskine.

Da ikke medmindre han har en webserver stående... Og han kommer uanset ikke
"ind" på hans maskine på en måde hvormed han kan se hans filer og starte et
netværksspil.

--
///M

Fra : ///M

Dato : 25-01-05 17:05

"Steen Gellett" <HejMedDig@NoSpam.Net> wrote in message
> [...]
> mapper ( og SPILLE på LAN ) ??
>
> Er der nogen derude der kan af(be)krædte om vi har fået noget galt ind med

Teorien er god nok, og I burde efter lidt tid også kunne "se" hinanden. I
skal dog huske at gøre det via VPN-IP'erne. Det kan også tænkes at det er
jeres DNS-rækkefølge der driller.

Hvis I kan pinge hinanden, kan du med rimelig sikkerhed også lave et
drev-mapning via ip'en:

net use * \\din.makkers.ip\share

Afhængig af hvordan han har sharet og hvilket OS i kører, skal der måske en
bruger på også:

net use * \\din.makkers.ip\share
/user:din.makkers.pcnavn\en.bruger.på.din.makkers.pc

Her vil den så efterfølgende spørge om password

Hvis du vil køre med maskinnavne når du forbinder dig til hans pc, så skla
du nok have fat i din hosts-fil først.

mvh
///M

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 25-01-05 18:31

Steen Gellett wrote:
> [...]
> mapper ( og SPILLE på LAN ) ??
>
> Er der nogen derude der kan af(be)krædte om vi har fået noget galt ind med

Hejsa...

Jeg har ikke prøvet spillet og ved derfor ikke om det benytter broadcast
til finde andre games / players, hvilket er rimeligt sandsynligt.

Disse broadcast routes ikke over din VPN tunnel..... Hvis din kammi
kører en Windows Server kan han prøve at installere en WINS server, og
smide WINS- server adressen ind i dit og hans DHCP scope (el. ip konfig
i Windows hvis statisk).

Så burde maskinerne ihverfald kunne browse hinanden på MicroBlød
manér.... men om koden i spillet kan bruge dette til noget ved jeg ikke...

Dette var bare en tanke..

Mvh

Rubeck

Fra : Steen Gellett

Dato : 27-01-05 20:10

> [...]
>
> Så burde maskinerne ihverfald kunne browse hinanden på MicroBlød manér....
> men om koden i spillet kan bruge dette til noget ved jeg ikke...

Til alle der har svaret på dette...............vi har fået det til at
virke...vi lavede en VNP tunnel og det gør at vi kan spille GENERALS på
LAN..........og vi har ikke brugt noget andet software end WinXP's egen
VPN........ og vi sidder vel at mærke begge bag en router ( og det er IKKE
routeren ) der laver VPN............det understøtter vores router
ikke............

Tak til alle der bidrog med hjælp

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-01-05 22:50

> [...]
> VPN........ og vi sidder vel at mærke begge bag en router ( og det er IKKE
> routeren ) der laver VPN............det understøtter vores router

Det er altid en god ide at skrive hvordan man løser et problem.. så har
andre læsere også en mulighed for at løse det i en anden situation

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Steen Gellett

Dato : 28-01-05 09:43

> Det er altid en god ide at skrive hvordan man løser et problem.. så har
> andre læsere også en mulighed for at løse det i en anden situation

Prøv lige at læse mit svar igen.............hvis ikke det er at skrive hvad
vi gjorde for at få det til at virke, ja så ved jeg ikke hvad du
mener.....en VPN er jo en VPN.......ihvertfald når jeg skriver at vi brugte
WinXP's egen !!??

Hvis du gerne vil vide hvordan man sætter en VPN tunnel op imellem 2
maskiner i WinXP, så bare spørg............eller kig her :
http://www.onecomputerguy.com/networking.htm