Har MAC skal bruge IP ?
Fra : Sømanden

Dato : 22-01-05 20:25

Hej alle

Jeg har et lille problem

Jeg har rodet lidt med et ny AP jeg har købt, og ja når man piller for meget
så fucker noget op.

Det korte af det lange er jeg har APet MAC adresse men hvordan finder jeg ip
adressen via den MAC ? Kan jeg gøre det via ARP ?

Det sjove er nemlig at det ny AP popper frem samme med mit gamle AP på WIN
xp´s wireless monitor og på netstumbler. Men jeg kan ikke konfigurare det,
da jeg ikke ved hvilken ip jeg skal log på via.

Det software der fuldte med kan ikke fange APet

Er der evt. nogen der kender er program der kan finde aktive ip på en LAN
netværk ?

På forhånd tak for hjælpen

Soemand

Fra : Carsten Holck

Dato : 23-01-05 00:53

Sømanden skrev:
> [...]
>
> Det software der fuldte med kan ikke fange APet
>
> Er der evt. nogen der kender er program der kan finde aktive ip på en LAN

Kig i manualen, evt se efter "reset to factory default"

/carsten

Fra : Sømanden

Dato : 23-01-05 08:03

hehe Ja det har jeg prøvet, og lige lidt hjælp det.

andre gode forslag, ?

Fra : Klaus Larsen

Dato : 23-01-05 20:59

Sømanden wrote:
> hehe Ja det har jeg prøvet, og lige lidt hjælp det.
>
> andre gode forslag, ?

Nu skriver du ikke hvilket mærke det er, hvilket ellers måske kunne have
aftvunget nogle relevante svar.

Men de fleste nye enheder af slig karakter defaulter vel til en
192.168.0.1 adresse. Eller 192.168.1.1 eller 192.168.2.1. (check manualen

Prøv at se om du ikke kan fange den på en af de adresser via en browser.
Jeg går ud fra den har nogle switchporte. Sæt en PC på en af disse
porte og giv PC'en fx adressen 192.168.1.111 og se om du ikke kan
connecte (altså på samme net)

Ellers kan man knytte en mac adresse til en IP på den pc man sidder ved.

Hvis det fx er XP så check arp kommandoen

Klaus