Hastighedsforskel på samme router?
Fra : sardo@nospam.dk

Dato : 22-01-05 14:33

Hej NG,
Jeg har en trådløs router som jeg bruger sammen med min stationære
pc (via kabel) og min arbejdspc (bærbar, via tråløs).

Jeg har netop reinstalleret alt fra bunden og nu har jeg følgende
problem: Trådløs - måles til fin hastighed via http://test.info.dk
mens den stationære via kabel måles til hvad der svarer til et 56K
modem - wheeee (jeg betaler for 512k).

Jeg har alle opdateringer på winXP home edition inkl. SP2 og har
opdateret driveren på mit intel onboard netkort. Jeg har leget lidt
med settings netværksforbindelsen (full duplex / halv duples osv, med
DSN opsætning - ved ikke så meget om lige det - min bror hjalp mig)
og har testet netkortet med det medfølgende test-software (PC=DELL
Dimension 8300).
Jeg har pinget en ip-adresse med resultatet <1ms, hvilket angiveligt
skulle betyde at forbindelsen er fin fra pc til router?

Eftersom den bærbar får fin hastighed på nettet selvom den
stationære er tændt går jeg ud fra at det ikke er spyware eller
lign. der beslaglægger min hastighed på den stationære. Jeg kan ikke
se andet end at det må være opsætningen på stationær pc der er
forkert? eller netkortet der er defekt (men ville det så ikke være
helt dødt?)

Er der nogen der har ideer til hvad jeg kan prøve? eller som selv har
haft samme problem?

Enhver hjælp er velkommen

mvh
Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-01-05 14:59

sardo@nospam.dk wrote:

> [...]
>problem: Trådløs - måles til fin hastighed via http://test.info.dk
>mens den stationære via kabel måles til hvad der svarer til et 56K

Det får du åbenbart også - Når den bærbare kan køre fuld hastighed
fejler din internetforbindelse ikke noget.

Så når den stationære åbenbart ikke rykker en meter må problemet ligger
i lokalnettet og/eller computerens opsætning.

Hvad har du ellers af hardware på lokalnettet ?

Kan der være ubudne gæster på din trådløse forbindelse der stjæler din
båndbredde ?

Hvad kører der af tjenester på den stationære ? Hvormange af dem bruger
netværket ?

<mlr>

Fra : sardo@nospam.dk

Dato : 22-01-05 15:08

Hej Michael,

Tak for svar..

Jeg har ikke andre computere der er forbundet til routeren.
Evt. ubudne gæster ville vel også stjæle båndbredde fra den
trådløse forbindelse ik? Men iflg. router kender den kun de to
computere jeg har omtalt.
Tjenester på den stationære. Hvordan kontrollerer jeg det?

Thomas