XP home til XP pro hjemmenetværk
Fra : Lars P

Dato : 20-01-05 16:13

Hej

Jeg har to computere som er koblet op mod internettet via en router.
Internet forbindelsen virker på begge PC'er. de to PC'er kan pinges begge
veje.

PC1:
XP pro
Name : LP-01
IP 192.168.0.105

PC2
XP home
Name : OSL1
IP 192.168.0.101

Men jeg kan ikke dele filer og printer.

hvad kan der være galt med mit Microsoft TCP/IP netværk.

vh
Lars

Fra : Calle.

Dato : 20-01-05 17:58

Lars P wrote:
> [...]
> IP 192.168.0.101
>

> Men jeg kan ikke dele filer og printer.
>
> hvad kan der være galt med mit Microsoft TCP/IP netværk.

glemt at dele en mappe eller ikke fået aktiveret fildeling
--
Calle.

Fra : Lars P

Dato : 20-01-05 20:01

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> glemt at dele en mappe eller ikke fået aktiveret fildeling
> --
> Calle.

Begge dele gjort men virker ikke

vh
Lars

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-01-05 21:14

"Lars P" <IngenMailTak@skaldu.ha> skrev i en meddelelse

> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Begge dele gjort men virker ikke

En kringlet vej:

Start
Indstillinger
Kontrolpanel
Netværksforbindelser
H. klik på aktuel forbindelse
Dbl. klik på Internetprotokol
Avanceret
WINS
Aktiver NetBIOS over TCP/IP

og så hele vejen retur

Det virkede her.

--
mvh Uffe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-01-05 22:38

Lars P wrote:

> Begge dele gjort men virker ikke

Har du husket at aktivere gæste-kontoen på XP Pro?

Hvis den ikke er aktiveret skal du huske at logge på XP Pro fra XP Home.

Jesper G. Poulsen

Fra : Calle.

Dato : 20-01-05 23:02

Jesper G. Poulsen wrote:

> Har du husket at aktivere gæste-kontoen på XP Pro?
>
> Hvis den ikke er aktiveret skal du huske at logge på XP Pro fra XP
> Home.
jeg har da ikke gæstekontoen aktiveret, men det virker da alligevel.
--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-01-05 23:11

Calle. wrote:

> jeg har da ikke gæstekontoen aktiveret, men det virker da alligevel.

I XP Pro?

XP Pro mangler simpel fildeling, så man kan ikke dele filer uden at
hægte et login på. Fra den maskine der skal hente på XP Pro-maskine
logger man ind med det login der er hægtet på det pågældende share,
eller man aktiverer gæstekontoen.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens

Dato : 21-01-05 08:27

> XP Pro mangler simpel fildeling, så man kan ikke dele filer uden at
> hægte et login på.............]

Forkert.

Xp pro, åben stifinderen.

Funktioner - vis - mappindstillinger - vis ,/ fjern eller sæt øverste "v"

Der vælges simpel eller avanceret fildeling.

For at dele filer på en xp pro uden kode, skal man have samme brugernavn,
password og arbejdsgruppe.
SP2 ændrer en smule på det, da firewallen ved dektivering sæter nogle
underlige "undtagelser" igang.

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-05 10:04

Jens wrote:

> For at dele filer på en xp pro uden kode, skal man have samme
> brugernavn, password og arbejdsgruppe.

Præcis - eller gæstekontoen.

Jesper G. Poulsen

Fra : Calle.

Dato : 22-01-05 00:17

Jesper G. Poulsen wrote:

> I XP Pro?

Nej undskyld, jo overså "pro"
--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-05 01:26

Calle. wrote:

> Nej undskyld, jo overså "pro"

Godt, så

Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarne K

Dato : 21-01-05 13:03

"Lars P" <IngenMailTak@skaldu.ha> wrote in message
> [...]
> veje.
> Men jeg kan ikke dele filer og printer.
>
> hvad kan der være galt med mit Microsoft TCP/IP netværk.

Firewall software ?

MVH BJK

Fra : Lars P

Dato : 21-01-05 21:34

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> skrev i en meddelelse
> "Lars P" <IngenMailTak@skaldu.ha> wrote in message
> begge

> Firewall software ?
Ja der er / var zonealarm, med eller uden hjælper ikke, ingen af de
ovenstående svar synes jeg er så egentydige - så jeg jeg er i tvilv om hvad
jeg skal gøre, har prøvet hjælpen som følger XP til bunds. er der da ikke
nogen som har løsningen ?

vh
Lars

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-01-05 01:27

> [...]
> ovenstående svar synes jeg er så egentydige - så jeg jeg er i tvilv om
> hvad jeg skal gøre, har prøvet hjælpen som følger XP til bunds. er der da

Bare lige mine sidste idéer
Jeg kunne ikke få mit til at virke med computer name, sikker fordi jeg kører
uden netbios.

Det virkede dog med ip adresse f.eks \\192.168.1.101\drev .

Måske det kan være nødvendigt også at stoppe xp firewall.

Med venlig hilsen

Bjarne K.