XP på "gl." netværk
Fra : Bjarne Haugaard

Dato : 17-01-05 03:19

Hej i gruppen
Et lille hjemmenetværk der også er på Internettet via Linksys router

Routeren virker som DHCP server
der er en enkel PC der kører Win98 og 3 PC'er der kører Win2000

Fordelingen sker via den i routeren indbyggede switch samt en 3Com switch.
Selve netværker kører 100Mbit - og kommunikerer mellem de enkelte PC'er via
NetBEUI.

Nu har jeg fået en bærbar pc men XPpro - hvorledes får jeg den til at
"snakke" NetBEUI - eller
kan det ikke lade sig gøre ?

På forhånd tak
Bjarne

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 17-01-05 07:42

Bjarne Haugaard wrote:
> Nu har jeg fået en bærbar pc men XPpro - hvorledes får jeg den til at
> "snakke" NetBEUI - eller kan det ikke lade sig gøre ?

En af de mange sider, hvor det er beskrevet:
http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Bjarne Haugaard

Dato : 19-01-05 00:45

MANGE TAK

for hjælpen - det var løsningen

Fra : Jens

Dato : 17-01-05 10:12

"Bjarne Haugaard" <bhcdatasnabela@mail.slet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg fået en bærbar pc men XPpro - hvorledes får jeg den til at
> "snakke" NetBEUI - eller
> kan det ikke lade sig gøre ?

Drop netbeui når der er en router......

Samme arbejdsgruppe, åben gæste konto (eller samme brugernavn+kode på
begge), del mappe og det virker.
(Medmindre der er en firewall eller SP2 der forhindrer det.)

Mvh Jens

Fra : Boje

Dato : 18-01-05 19:30

"Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> begge), del mappe og det virker.
> (Medmindre der er en firewall eller SP2 der forhindrer det.)

Hej.

Mener du dermed, at man kan nøjes med TCP/IP på alle maskiner, når der er en
router/switch ?

Mvh
Boje

Fra : Jens

Dato : 18-01-05 23:36

"Boje" <boj@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du dermed, at man kan nøjes med TCP/IP på alle maskiner, når der er
en
> router/switch ?

Router ja,..... switch nej

Hvis dine ipadresser er noget med 192.168.X.X ... ja.

Mvh Jens