kan ikke komme igennem til ftp server ? ev~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 16-01-05 18:00

Hej, jeg har et problem, jeg kan ikke komme i gennem til min kammerats ftp
server, jeg bruger windows Commander, men har også prøvet andre ftp
programmer. Og prøvet at connecte til andre ftp'er, men jeg kommer slet ikke
ind, den skriver bare tilslutnings fejl jeg har prøvet at slå windows
firewall fra og slå min zonealarm fra, men intet hjælper, så tror fejlen
ligger i min router men jeg er ikke så meget inde i config af den så hvis
der er nogle af jer der har nogle ide'r til hvad der kan være galt vil jeg
blive meget glad.
Min router er Linksys BEFW11S4 ( tdc og bruger ikke det trådløse )
ps. Mit internet kører fint, jeg kan hente på nyhedsgrupper og mail, men
både outlook og med Grabit.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Neil Southwood

Dato : 16-01-05 23:41

In news:41ea9daf$0$33655$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Lars Bisgaard <lcbfjern@dettemail.dk> typed:
> Hej, jeg har et problem, jeg kan ikke komme i gennem til min
> kammerats ftp server, jeg bruger windows Commander, men har også

Hvad siger den til andre ftp-servere? Fx ftp.sunet.se

--
Neil Southwood

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 17-01-05 19:59

> Hvad siger den til andre ftp-servere? Fx ftp.sunet.se

Trykker jeg på linket kommer jeg heller ikke ind, den skriver bare " Windows
kan ikke åbne denne mappe. Kontroller at filnavnet er korrekt, og at du har
adgangstilladelse til mappem.
Detaljer : Der opstod timeout i handlingen.

Øv, fatter virkelig ikke hvad der er galt. :(

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Neil Southwood

Dato : 18-01-05 00:04

In news:41ec0b03$0$33730$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> [...]
> korrekt, og at du har adgangstilladelse til mappem.
> Detaljer : Der opstod timeout i handlingen.
>
> Øv, fatter virkelig ikke hvad der er galt. :(

Undskyld, du havde jo skrevet at du heller ikke kunne få adgang til andre
servere. Prøv som Calle skriver IE i stedet.

--
Neil Southwood

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 19-01-05 10:55

> Undskyld, du havde jo skrevet at du heller ikke kunne få adgang til andre
> servere. Prøv som Calle skriver IE i stedet.

Det er vel det jeg prøver når jeg bare trykker på linket ftp.sunet.se så er
det jo med IE jeg prøver, ik ? Eller er der noget jeg misforstår ?

MVH
Lars Bisgaard

Fra : Calle.

Dato : 19-01-05 16:32

Lars Bisgaard wrote:

> Det er vel det jeg prøver når jeg bare trykker på linket ftp.sunet.se
> så er det jo med IE jeg prøver, ik ? Eller er der noget jeg
> misforstår ?
Vi ved jo ikke hvilket prg. du har sat som standard!
--
Calle.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 19-01-05 21:07

> Vi ved jo ikke hvilket prg. du har sat som standard!

Aha, på den måde.. men det er IE der starter op og skriver
ftp://ftp.sunet.se/ men siden kommer ikke frem :(

---
MVH
Lars Bisgaard

Fra : Neil Southwood

Dato : 19-01-05 22:16

In news:41eebdfe$0$33624$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Lars Bisgaard <lcbfjern@dettemail.dk> typed:

> Aha, på den måde.. men det er IE der starter op og skriver
> ftp://ftp.sunet.se/ men siden kommer ikke frem :(

Så ser det ud til at du er kommet til et eller andet sted at lukke for ftp,
port 21.

--
Neil Southwood

Fra : Calle.

Dato : 17-01-05 16:51

Lars Bisgaard wrote:
> [...]
> Min router er Linksys BEFW11S4 ( tdc og bruger ikke det trådløse )
> ps. Mit internet kører fint, jeg kan hente på nyhedsgrupper og mail,

hvorfor bruger du et FTP program til at kontakte den med. brøv at kontakte
den via explorer. Programmerne er oftest til når man skal uploade til en
fjern FTP
--
Calle.