Cisco flashkort
Fra : Morten Guldager

Dato : 13-01-05 20:56

Hejsa,

Jeg sidder her med et flashkort fra en Cisco router.

Det ligner helt bestemt et pcmcia kort.

Er der mon nogen måde at læse indholdet af sådan et kort i en
XP-inficeret bærbar med et ledigt pcmcia slot?

/Morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-01-05 00:25

On Thu, 13 Jan 2005 19:56:28 GMT, Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk>
wrote:

> Jeg sidder her med et flashkort fra en Cisco router.
>
> Det ligner helt bestemt et pcmcia kort.
>
> Er der mon nogen måde at læse indholdet af sådan et kort i en
> XP-inficeret bærbar med et ledigt pcmcia slot?

Det er lidt forskelligt, hvilket filsystem de forskellige routere
bruger, men som mange af dem kan man godt læse fra en PC. Har du
prøvet at sætte det i?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten Guldager

Dato : 14-01-05 07:54

2005-01-13 Asbjorn Hojmark wrote

> Det er lidt forskelligt, hvilket filsystem de forskellige routere
> bruger,

Suk! Jeg "tror nok" at kortet kommer fra en 1600, eller noget
i den stil. Der står det er et 2 MB kort.

> men som mange af dem kan man godt læse fra en PC. Har du
> prøvet at sætte det i?

Naturligvis

Men XP poppede op og synes den skulle have en driver som jeg
ikke ved hvad skulle være.

Efterfølgende er der, under enhedshåndtering, en ukendt device.

Der var kun tale om et eksperiment, med et kort som ellers
ville være røget ud.

/Morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-01-05 00:46

On Fri, 14 Jan 2005 06:54:25 GMT, Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk>
wrote:

> Suk! Jeg "tror nok" at kortet kommer fra en 1600, eller noget
> i den stil. Der står det er et 2 MB kort.

Hmm, jeg kan ikke huske, om jeg har prøvet lige det. Men jeg har
prøvet med en del andre.

> Men XP poppede op og synes den skulle have en driver som jeg
> ikke ved hvad skulle være.

Nåh, men så er det jo slet ikke filsystemet, der er problemet. Så er
det noget med at få Windows til at fatte, hvad det overhovedet er for
et device.

Måske kan man finde en driver ud fra fabrikantnavnet?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-05 22:44

On Sun, 16 Jan 2005 00:46:06 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Nåh, men så er det jo slet ikke filsystemet, der er problemet. Så er
> det noget med at få Windows til at fatte, hvad det overhovedet er for
> et device.

Jeg prøvede lige et 2 MB device fra en 1000'er i dag, og det virker
ganske rigtig ikke... Det ser ud til, at problemet er, at Windows ikke
supporterer linear flash, hvilket underbygges af fx denne text:
http://www.synchrotech.com/support/faq-linear-flash.html

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/