linksys firmware
Fra : Søren

Dato : 07-01-05 20:32

Hvor finder man ældre firmware til en
linksys befsr41 router, jeg har netop opgraderet til vers. 1.05.
men nu har jeg problemer med at logge på internettet(pppoe).det virkde fint
med demn gamle firmware.
(kan ikke huske hvilken)

Søren

Fra : Sisu ^_^

Dato : 07-01-05 20:44

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> linksys befsr41 router, jeg har netop opgraderet til vers. 1.05.
> men nu har jeg problemer med at logge på internettet(pppoe).det virkde

Hejza..
Jeg har lidt ældre versioner bl.a v.1.44 , v. 1.44.2 og v.1.45.7
version 1.45.7 er fra d. Jul 31,2003
bare send en mail, hvis du kan bruge nogle af dem

vh. Sisu
s_i_s_u@hotmailfjernmig.com
slet fjernmig

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 07-01-05 21:15

On Fri, 7 Jan 2005 20:31:40 +0100, "Søren" <vussi_v@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>linksys befsr41 router, jeg har netop opgraderet til vers. 1.05.
>men nu har jeg problemer med at logge på internettet(pppoe).det virkde fint

Er der problemer efter en firmware opgradering vil det ofte hjælpe at
nulstille routeren.

Tryk reset-knappen i bund og hold den 15 sekunder.

Fra : Søren

Dato : 07-01-05 21:32

> Tryk reset-knappen i bund og hold den 15 sekunder.

Er prøvet

Søren

Fra : Brian S.

Dato : 07-01-05 22:51

Søren wrote:
> [...]
> linksys befsr41 router, jeg har netop opgraderet til vers. 1.05.
> men nu har jeg problemer med at logge på internettet(pppoe).det virkde fint

Hvad med

ftp://ftp.linksys.com/pub/

/brian

Fra : Søren

Dato : 07-01-05 23:24

> Hvad med
>
> ftp://ftp.linksys.com/pub/
>
> /brian
Det et vist ikke europæriske, de virker ikke

Søren

Fra : Brian S.

Dato : 07-01-05 23:34

Søren wrote:

> Det et vist ikke europæriske, de virker ikke
>
> Søren

der linkes til severen fra den erupæiske side såe.

prøv i network mappen der ligger din 1.05 og de gamle.

Hvad virker ikke?

/brian

Fra : Søren

Dato : 07-01-05 23:59

> Hvad virker ikke?
>
> /brian

den skriver file pattern error

Søren

Fra : Brian S.

Dato : 08-01-05 00:04

Søren wrote:

> den skriver file pattern error
>
> Søren

Den ??

/brian

Fra : Søren

Dato : 08-01-05 00:22

> Den ??

ja,routeren inde i opsætningen, der kan man også opgr. firmwaren.
jeg har også prøvet med det lille program tftp, det skriver
"failed to load data into flash rom"

Fra : Brian S.

Dato : 08-01-05 09:04

Søren wrote:

> ja,routeren inde i opsætningen, der kan man også opgr. firmwaren.
> jeg har også prøvet med det lille program tftp, det skriver
> "failed to load data into flash rom"

Har du den rigtige firmware, jeg tænker på model og hardware nummer.

/brian

Fra : Søren

Dato : 08-01-05 10:38

> Har du den rigtige firmware, jeg tænker på model og hardware nummer.
>
> /brian

min er vers.3 det kan være det er derfor, og jeg kan ikke finde ældre end
1.05 der er vers. 105.

Søren

Fra : Brian S.

Dato : 09-01-05 08:04

Søren wrote:

> min er vers.3 det kan være det er derfor, og jeg kan ikke finde ældre end
> 1.05 der er vers. 105.
>
> Søren

ftp://ftp.linksys.com/pub/befsr41/BEFSR41v3-fw-10417.zip
ftp://ftp.linksys.com/pub/befsr41/befsr41v3_fw_1048.zip

Skulle være til v3 fw 1.04.17 og 1.04.8

Det slog mig dog lige at det kan være nødvendigt med en komplet reset af
din router (sluk strømmen og hold reset inde min 30 sek. mens og efter
du tænder for strømmen) og derefter resetter den til "factory default"
inden i setup og så sætter op fra ny. Prøv lige det med din 1.05
firmware, det er da rarest at kunne bruge den nyeste.

/brian

Fra : Søren

Dato : 09-01-05 12:37

Så lykkedes det.
nu er jeg spændt på at prøve.
tak for hjælpen

Søren

Fra : Søren

Dato : 09-01-05 13:17

nu virker det.
det er mystisk, jeg bruger "connect on demand" og med vers. 1.05 virker det
ikke, der skal jeg ind i routeren for at connecte.
med vers.1.048 virker det fint.

Søren

Fra : Brian S.

Dato : 09-01-05 14:44

Søren wrote:
> Så lykkedes det.
> nu er jeg spændt på at prøve.
> tak for hjælpen
>
> Søren

no probs

/brian

Fra : Sune

Dato : 07-01-05 23:46

On Fri, 7 Jan 2005 23:24:25 +0100, "Søren" <vussi_v@hotmail.com> wrote:

>Det et vist ikke europæriske, de virker ikke

Det er ikke sandt.

Mvh
Sune