Adgang til smb og ftp server bag router
Fra : Peter Siegumfeldt

Dato : 04-01-05 22:15

Jeg har en linux box der sidder bag en router. Hvis jeg vil have fat i
samba serveren uden for routeren, hvilke porte skal jeg så åbne for i
routeren ?

Ligeledes vil jeg gerne have adgang til ftp serveren på min box uden for
routeren. Jeg har prøvet med port 21 og kunne godt connecte, men ikke
liste indhold. Hvilke andre port skal jeg åbne for ?

På forhånd tak.

/Peter

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 05-01-05 00:20

Peter Siegumfeldt wrote:
> [...]
> routeren. Jeg har prøvet med port 21 og kunne godt connecte, men ikke
> liste indhold. Hvilke andre port skal jeg åbne for ?

Til samba mener jeg det drejer sig om:

port: 137,138,139 samt 445

til ftp:
port 20 og 21

ellers kig her:
http://lists.gpick.com/portlist/portlist.htm

Hilsen Mikkel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-01-05 17:26

Mikkel Bundgaard <mikkel@notfound.invalid> wrote:

> [...]

Sikkerhedsmæssigt er det meget tvivlsomt at åbne en samba server ud til
internettet - Du risikerer meget hurtigt at få ubehagelige gæster.

<mlr>

Fra : Peter Siegumfeldt

Dato : 05-01-05 18:16

Michael Rasmussen wrote:

> Sikkerhedsmæssigt er det meget tvivlsomt at åbne en samba server ud til
> internettet - Du risikerer meget hurtigt at få ubehagelige gæster.
>

> <mlr>

Tak for hjælpen og tak for advarslen, men der er yderligere en firewall
længere ude inden internettet.

/Peter