Dlink 604 og 2 mbit
Fra : elvisdk

Dato : 03-01-05 19:54

Hej

Efter at have kørt 512 kbit og delt det gennem en Dlink 604 router uden
problemer, opgraderede vi til 2 mbit.

Nu er det sådan at hvis vi downloader med fuld skrue, svinger hastigheden
konstant mellem 50 og 180 kb/sek.

Men udenom routeren kører den konstant på 200 kb/sek.

Er der en begrænsning i routeren, der gør at større hastigheder sløver den ?
Der er forresten nyeste firmware i.

mvh elvisdk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-01-05 19:59

"elvisdk" <_fjern_elvis@beskedboks_dk> wrote:

> [...]
>
>Men udenom routeren kører den konstant på 200 kb/sek.

>Er der en begrænsning i routeren, der gør at større hastigheder sløver den ?

Routeren burde uden problemer kunne håndtere en 2-mbit forbindelse....

Hvordan er det helt præcis du foretager din måling ??

<mlr>

Fra : elvisdk

Dato : 03-01-05 22:34

> Routeren burde uden problemer kunne håndtere en 2-mbit forbindelse....
>
> Hvordan er det helt præcis du foretager din måling ??

Via Netlimiter programmet og via download-programmet selv. De rapporterer
meget tæt på ens.

Selv internet explorer svinger meget hvis jeg henter SP2 til Windows XP.

mvh elvisdk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-01-05 17:19

> [...]

>meget tæt på ens.
>
>Selv internet explorer svinger meget hvis jeg henter SP2 til Windows XP.

Umiddelbart tror jeg det er dine målinger det er galt med, ikke
routeren.

Du skal ikke forvente at udnytte en 2 Mbit ADSL fuldt ud ved download,
der er alt for mange faktorer der påvirker hastigheden:

Serveren i den anden ende kan måske ikke levere data i det tempo du kan
modtage...

Og dit download er næppe den eneste connection på ADSL linien - Checker
du routerens log vil du se at du i perioder nærmest tæppebombes af
netværkstrafik fra tilfældige adresser. Og selv om det næppe kommer
igennem routeren, belaster trafikken din ADSL-linie.

<mlr>

Fra : elvisdk

Dato : 05-01-05 19:24

> Umiddelbart tror jeg det er dine målinger det er galt med, ikke
> routeren.

Det er ikke mine målinger den er gal med, og jo jeg har kunnet udnytte 2mbit
fuldt ud. Det er routeren det er galt med, for som du nok har læst i min
første post, så er der store udsvingninger med routeren men ingen uden

Fra : NoOne

Dato : 06-01-05 14:07

jeps. .... på en 2 mbit .... er en max download på omkring 200 k /sek

ISDN 128 k = 12.5 k/sek
ADSL 256 = 25 k/sek
ADSL 512 = 50 k/sek
ADSL 1024 = 100 k/sek
ADSL 2048 = 200 k/sek

Dette er ca værdier .....

Selv kan jeg hente med 160 k/sek på min 1 Mbit kabel-internet ....

Fra : Zup Zuip

Dato : 05-01-05 16:52

elvisdk wrote:
> Hej
>

> Er der en begrænsning i routeren, der gør at større hastigheder
> sløver den ? Der er forresten nyeste firmware i.

Min kører fint 2MBit. Har du slået SPI til ?
Prøv evt. at tage strømmen til den i 15 sek.

Fra : elvisdk

Dato : 05-01-05 19:25

"Zup Zuip" <cfv@fgh.fj> skrev i en meddelelse

> Min kører fint 2MBit. Har du slået SPI til ?
> Prøv evt. at tage strømmen til den i 15 sek.

Jeg prøver tak