Overvågning af eget netværk
Fra : C.C

Dato : 31-12-04 09:02

Hej NG !

I vores hjemme netværk er vi 3 koblet på. Nu er mit spørgsmål. Er der et
pgr. som kan bruges til at se hvad de 3 forskellige pc'er bruger af
båndbredde down & up. Jeg tænker her både på lan og wan.

Godt nytår

Mvh
Carsten Christoffersen

Fra : Calle.

Dato : 31-12-04 10:53

C.C wrote:
> [...]
> et pgr. som kan bruges til at se hvad de 3 forskellige pc'er bruger af
> båndbredde down & up. Jeg tænker her både på lan og wan.

Har du set om du kan se det i din router
--
Calle.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-12-04 11:15

"C.C" <carsten.christoffersen@pc.dk> wrote:

>I vores hjemme netværk er vi 3 koblet på. Nu er mit spørgsmål. Er der et
>pgr. som kan bruges til at se hvad de 3 forskellige pc'er bruger af
>båndbredde down & up. Jeg tænker her både på lan og wan.

Du skal fokusere på routeren - Det er den eneste hardware der 'ser' al
net-trafikken.

Desværre er den slags overvågning ikke standard i de billige
bredbåndsroutere...

Det er dog muligt du kan hjemmestrikke en løsning via routerens
SNMP-interface. I så fald kan MRTG (http://www.mrtg.com/) formentlig
hjælpe dig på vej.....

<mlr>

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 31-12-04 16:32

"C.C" <carsten.christoffersen@pc.dk> wrote in news:41d50780$0$154
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> I vores hjemme netværk er vi 3 koblet på. Nu er mit spørgsmål. Er der et
> pgr. som kan bruges til at se hvad de 3 forskellige pc'er bruger af
> båndbredde down & up. Jeg tænker her både på lan og wan.

Måske BWMeter kan hjælpe dig.

http://www.desksoft.com/BWMeter.htm

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : C.C

Dato : 01-01-05 10:00

Uhh OOOhhhh..... avv.. Gud ve' hvem som har rykket mine hårrødder løse !

Jeg takker for svarene. Nu vil jeg se om der er noget jeg kan bruge. Det
fortalte jeg ikke, men vi har en kabelforbindelse der hedder 1024 / 128
Min ældste søn er begyndt at brokke sig over at han ikke kan spille over
nettet, når vi er på alle sammen ( 3 )
Han er ved at overbevise mig om at vi skal opgradere vores forbindelse. Men
fadderen tænker jo også på at der skal lidt flere penge til. Derfor
spurgte jeg.

Håber alle havde en god nytårs aften, Det havde jeg...avv..

Godt nytår til alle

Mvh

Carsten Christoffersen

Fra : Bedstefar\\4

Dato : 01-01-05 12:42

"C.C" <carsten.christoffersen@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men
> fadderen tænker jo også på at der skal lidt flere penge til. Derfor
hvis det er (sansynligvis) de 128 som giver problemet, skal du nok sende ham
ud selv at tjene til differencen

spil vil gerne have synkrone forbindelser (sdsl$)
finn

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-01-05 01:28

"Bedstefar\4" <maybespam@SLETacnord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ham ud selv at tjene til differencen
>
> spil vil gerne have synkrone forbindelser (sdsl$)

Der er vist lidt forenklet sagt :)

Det er en lidt større opgave du (eller rettere OP) er kommet på, men hvis
din knægt fx. spiller counterstrike, vil du være godt stillet hvis du får en
forbindelse med min 256kbps upload og en router der kan reservere lige
omkring 200kbs til ham når han spiller. Bemærk at en stor forbindelse alene
ikke er løsningen, da mange online spil er følsomme overfor "spikes" hvis du
fx lige skal se en opskrift :)

--

Stig Meyer Jensen