Valg af netværkskort (Giga)
Fra : Niels T

Dato : 29-12-04 15:51

Hejsa NG!

Jeg står og skal købe et gigabit-netkort, men er i tvivl om, om der er noget
jeg bør være opmærksom på - ellers skal jeg bare vælge det billigste jeg kan
finde?

På forhånd tak,
Niels T
-Århus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-12-04 22:31

On Wed, 29 Dec 2004 15:51:29 +0100, "Niels T"
<niels_t79FJERN_dette@hotmail.com> wrote:

> Jeg står og skal købe et gigabit-netkort, men er i tvivl om, om der
> er noget jeg bør være opmærksom på - ellers skal jeg bare vælge det
> billigste jeg kan finde?

Køb et Intel PRO/1000, så bliver du ikke skuffet. Det er god hardware
(fornuftig kvalitet og performance), gode drivere (til de OS'er, de
selv leverer til), og kortene er velunderstøttet i andre OS'er. Ja, de
koster lidt ekstra, men man får også lidt ekstra.

Og husk så at bruge nogle gode kabler. Cat5 er ikke godt nok. Det skal
være Cat5E, og det er bedre, hvis det er Cat6. Få checket din faste
installation, hvis du ikke selv ved, hvad du skal kigge efter.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-12-04 10:47

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>selv leverer til), og kortene er velunderstøttet i andre OS'er. Ja, de
>koster lidt ekstra, men man får også lidt ekstra.

Jeg har også gode erfaringer med Broadcom.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-12-04 17:17

On Thu, 30 Dec 2004 10:46:37 +0100, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

> Jeg har også gode erfaringer med Broadcom.

Som andet end HP-NICs? Jeg tror aldrig, jeg har set dem solgt som
andet end OEM.

-A

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-12-04 18:53

>Som andet end HP-NICs? Jeg tror aldrig, jeg har set dem solgt som
>andet end OEM.

Jeg kender dem fra HP. Du har nok ret i at det mest (kun) arbejder med
OEM. Man kan se en liste her:

http://www.broadcom.com/drivers/oemsupportlinks.php

--
Lars Kim Lund