Problemer med ftp server bag Linksys BEFSX~
Fra : TexasFlood

Dato : 26-12-04 19:25

Jeg har lidt problemer med at få hul igennem til min ftp server gennem min
router Linksys BEFSX41.
Jeg har indsat "port forwarding" i routeren så requests på port 20-21 sendes
til PC som kører ftp serveren.
Jeg kører med dynamsik IP addresse hos TDC.
Jeg har så fået en kammereat til at prøve at gå in men han kommer ikke
igennem routeren.

Skal man gøre andet end at indsætte "port forwarding".

TF

Fra : Mikkel

Dato : 26-12-04 20:12

Hej

Nu kender jeg ikke linksys....

En port forward er jo en routning, hvis du har aktiveret firewallen
skal man nogengange også åbne for porten.. i dit tilfælde 21

--
Mikkel Rømer Jespersen

Fra : TexasFlood

Dato : 26-12-04 23:27

Jeg kan ikke finde noget sted i routerens opsætning der
handler om at kunne åbne specifikke porte.

TF

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-12-04 14:18

TexasFlood wrote:
> Jeg kan ikke finde noget sted i routerens opsætning der
> handler om at kunne åbne specifikke porte.

Og det er så ikke fordi, at du kører en softwarefirewall også ?

F.x. kan den indbyggede i XP være aktiv og spærre for ftp.

Så skal der selvfølgelig også åbnes for ftp i den.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Bojer

Dato : 27-12-04 09:54

"TexasFlood" <stevie@--nospam--cool.dk> wrote in message
> [...]
> igennem routeren.
>
> Skal man gøre andet end at indsætte "port forwarding".

Næ.... det skal du sådan set ikke...

Hvis f.eks din FTP har fået 192.168.1.100 som er den første DHCP ip, ved
default setting.

Så indsætter du under "Applications & Gaming" -> "Port Range Forwarding"
start = 21, end = 21, TCP/UDP = both, IP address = 100, enabled = yes. tryk
på Apply og så er der hul..

Nu husker du vil at give ham din externe IP ??? (kan findes på f.eks
www.myip.dk)

Menuer kan ændre sig efter hvilken version af router firmware du kører med
(min 1.51.00)

MVH Bojer

Fra : Jens

Dato : 29-12-04 02:28

"Bojer" <news@invalid.ignore> skrev i en meddelelse

<[.............]
> Så indsætter du under "Applications & Gaming" -> "Port Range Forwarding"
> start = 21, end = 21, TCP/UDP = both, IP address = 100, enabled = yes.
tryk
> på Apply og så er der hul..

Port 20 -21.
Desuden kan ftpserveren være sat til at køre med aktive klienter, hvilket
klienten så skal overholde.

> Nu husker du vil at give ham din externe IP ??? (kan findes på f.eks
> www.myip.dk)

Enten virker det stadig ikke, serveren er lukket lige nu, eller spørgsmålet
er sendt fra en anden adresse end ftpèn står på.

> Menuer kan ændre sig efter hvilken version af router firmware du kører med
> (min 1.51.00)

Ikke meget, linksysserne er ret ens på det punkt, uanset model og
firmversion.

Mvh Jens

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 02:14

Jens wrote:
> [...]
>
> <[.............]
>
> Port 20 -21.
> Desuden kan ftpserveren være sat til at køre med aktive klienter,

Hvorfor vil du åbne to porte, det er da nok med port 21, som den lytter på.

--
Calle.

Fra : Jens

Dato : 30-12-04 10:14

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Hvorfor vil du åbne to porte, det er da nok med port 21, som den lytter
på.

For at få passive klienter igennem.

Mvh Jens

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 10:35

Jens wrote:

> For at få passive klienter igennem.

Jeg har kun port 21 åben, og der er endnu ingen der ikke er kommet igennem
--
Calle.

Fra : Jens

Dato : 30-12-04 12:26

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Jeg har kun port 21 åben, og der er endnu ingen der ikke er kommet igennem

På mhvilken ip ?

Mvh Jens

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 12:47

Jens wrote:

> På mhvilken ip ?

hvor tror du?
--
Calle.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-12-04 17:12

On Thu, 30 Dec 2004 10:14:04 +0100, "Jens" <mkg@tuknet.dk> wrote:

> For at få passive klienter igennem.

Port 20/TCP er en *source*-port, altså det portnummer, serveren sender
data *fra*, når den laver en overførsel; ikke en destination-port, som
klienten skal sende data til. Derfor behøver man ikke mappe 20/TCP i
NAT.

-A

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 18:01

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> data *fra*, når den laver en overførsel; ikke en destination-port, som
> klienten skal sende data til. Derfor behøver man ikke mappe 20/TCP i

Jeps. lige hvad jeg skulle til at skrive
--
Calle.

Fra : Jens

Dato : 30-12-04 18:07

> [...]
> data *fra*, når den laver en overførsel; ikke en destination-port, som
> klienten skal sende data til. Derfor behøver man ikke mappe 20/TCP i

Ja, det har jeg også læst, men fotæl lige routeren det.....
Det er vidst et levn far de tidligere routrere, hvor både 20 og 21 står som
ftp.

Mvh Jens

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 20:25

Jens wrote:

> Ja, det har jeg også læst, men fotæl lige routeren det.....
> Det er vidst et levn far de tidligere routrere, hvor både 20 og 21
> står som ftp.

Nej, jeg har også router på, og stadig kun port 21 mappet.
Port 20 er FTP men den anden vej, så den klarer routeren selv.

--
Calle.