G-SHDSL stopper efter ca 1½ time.
Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 12:47

Hej Gruppe,

Jeg har et problem med min Cisco 828 stopper forbindelsen for både indgående
og udgående trafik efter ca 1½ time. Det er nu sket 3 gange og det eneste
der hjælper er at tage strømmen fra.

Det er en nyopsat router, som i de 1½ time virker upåklageligt.

Er der nogen der kan gennemskue om det er noget i opsætningen der går galt?

På forhånd tak.

Morten

----------------

Building configuration...

Current configuration : 2275 bytes
!
version 12.3
no service pad
service timestamps debug uptime
service timestamps log uptime
service password-encryption
!
hostname Administrator
!
boot-start-marker
boot-end-marker
!
enable secret 5 xxxx
!
username CRWS_Vijay privilege 15 password 7 xxxx
username CRWS_Sangeetha privilege 15 password 7 xxxx
username Administrator password 7 xxxx
username CRWS_Kannan privilege 15 password 7 xxxx
username CRWS_Santhosh privilege 15 password 7 xxxx
no aaa new-model
ip subnet-zero
ip name-server 194.239.134.83
ip name-server 193.162.153.164
!
ip dhcp pool CLIENT
network z.z.z.x 255.255.255.0
default-router z.z.z.z
dns-server 194.239.134.83 193.162.153.164
lease 0 2
!
!
!
!
interface Ethernet0
description CRWS Generated text. Please do not delete
this:y.y.y.y-255.255.255.0
ip address y.y.y.y 255.255.255.0
ip nat inside
hold-queue 100 out
!
interface ATM0
no ip address
atm vc-per-vp 128
no atm ilmi-keepalive
dsl equipment-type CPE
dsl operating-mode GSHDSL symmetric annex B
dsl linerate AUTO
!
interface ATM0.1 point-to-point
ip address x.x.x.x 255.255.255.252
ip nat outside
pvc 0/101
encapsulation aal5snap
!
!
ip nat inside source list 102 interface ATM0.1 overload
ip nat inside source static tcp z.z.z.z 8080 interface ATM0.1 8080
ip nat inside source static tcp z.z.z.z 80 interface ATM0.1 80
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 ATM0.1
ip http server
!
access-list 23 permit 10.39.129.0 0.0.0.255
access-list 102 permit ip 10.39.129.0 0.0.0.255 any
!
line con 0
exec-timeout 120 0
transport preferred all
transport output all
stopbits 1
line vty 0 4
access-class 23 in
exec-timeout 120 0
login local
length 0
transport preferred all
transport input all
transport output all
!
scheduler max-task-time 5000
!
end

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-12-04 00:53

<MxK> wrote:

> [...]
> indgående og udgående trafik efter ca 1½ time. Det er nu sket 3 gange
> og det eneste der hjælper er at tage strømmen fra.

det er almen kendt at denne router ikke kan tåle fuld belastning i lange
perioder..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-12-04 10:36

On Sat, 18 Dec 2004 00:53:00 +0100, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

> det er almen kendt at denne router ikke kan tåle fuld belastning i lange
> perioder..

Det er altså noget sludder. Jeg har den samme box (dog med et ADSL-
interface), og der er aldrig problemer, fx heller ikke med *meget*
lange downloads.

-A

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-12-04 15:14

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det er altså noget sludder. Jeg har den samme box (dog med et ADSL-

Det lader til jeg har huskommelse som en si, jeg beklager..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-12-04 10:40

On Fri, 17 Dec 2004 12:47:08 +0100, <MxK> wrote:

> Jeg har et problem med min Cisco 828 stopper forbindelsen for både indgående
> og udgående trafik efter ca 1½ time. Det er nu sket 3 gange og det eneste
> der hjælper er at tage strømmen fra.

Hvilken trafik er det?
Hvad siger 'show ip nat stat', når du har problemet?
Hjælper det, hvis du i stedet for at boote laver 'clear ip nat *'?

-A

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-12-04 11:24

<MxK> <MxK> skrev 2004-12-17:
> [...]
>
> Det er en nyopsat router, som i de 1½ time virker upåklageligt.
>
> Er der nogen der kan gennemskue om det er noget i opsætningen der går galt?

Kan du logge ind på routeren når problemet opstår?

Martin
med mindre andet er angivet.