Script til at mappe drev?!?
Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:42

Jeg har netop fået min vpn-opkobling til mit arbejde igennem!!

Når jeg i dos-promten taster: net use k: \\servernavn\share ; hvor
servernavn er navnet på serveren og share er navnet på den delte mappe - får
jeg et netværksdrev i Denne computer.

Hvis jeg i stedet opretter en .bat -fil med linierne:

@echo off
echo Opretter forbindelse til de delte drev
net use k: \\servernavn\share

Sker der intet?!? Er der nogen her, som kan fortælle, hvad jeg gør forkert.

Grunden til, at jeg gerne vil have en bat-fil til at gøre arbejdet skyldes,
at når mine medarbejdere skal gøre det hjemme, vil det alt andet lige være
nemmere med en sådan fætter, end at skulle til at lede dem til dos-promtet
mm.

Kh. John

P.S. Client: XP PRO SP2
Server win2k

Fra : Mikkel

Dato : 17-12-04 02:39

On Thu, 16 Dec 2004 22:42:26 +0100, "John Quist"
<john'snabela'quistdk> wrote:

Hej

Når jeg selv har haft såen et problem har jeg i sidste linie skrevet :
pause

--
Mikkel Rømer Jespersen

Fra : Lars Angus Lyons

Dato : 17-12-04 08:24

Det kan være at det er fordi bat-filer køres som en system-bruger
eller sådan noget.

- prøv eventuelt i en af de grupper der beskæftiger sig med windows.

Fra : Anders Christensen

Dato : 17-12-04 12:43

John Quist wrote:
> [...]
> nemmere med en sådan fætter, end at skulle til at lede dem til dos-promtet

Hvis du afslutter med exit virker det fint
Har lige selv testet med winXP og følgende script

@echo off
echo Opretter forbindelse til de delte drev
net use X: \\server\share1
net use Z: \\server\share2
net use Y: \\server\share3
exit

Du kan i stedet for exit bruge pause hvis du ønsker at brugeren selv
skal lukke vinduet.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 19:48

> [...]
> Har lige selv testet med winXP og følgende script
>
> @echo off
> echo Opretter forbindelse til de delte drev

Det virker desværre stadigt ikke. Men jeg er kommet til at tænke på, om det
kan have noget at gøre med, at der et "æ" i sharenavnet. Måske bat-filen
ikke kan klare de danske bogstaver. Hvis dette er sandt, hvordan laver jeg
så en bat-fil? - Vil hlst ikke til at ændre sharet, da det har effekt på
mange maskiner - osse mac's.

Kh. John

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 18-12-04 01:27

On Fri, 17 Dec 2004 19:47:41 +0100, "John Quist"
<john'snabela'quistdk> wrote:

> [...]
>så en bat-fil? - Vil hlst ikke til at ændre sharet, da det har effekt på

Har du prøvet at hælde et par "gåseøjne" omkring?

net use X: "\\server\share1"

/Jesper

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-12-04 11:22

>Det virker desværre stadigt ikke. Men jeg er kommet til at tænke på, om det
>kan have noget at gøre med, at der et "æ" i sharenavnet. Måske bat-filen
>ikke kan klare de danske bogstaver.

Hvis du bruger danske tegn så kan det let være det klassiske problem
at din editor bruger code page 1252 og kommandofortolkeren bruger 850.

>Hvis dette er sandt, hvordan laver jeg
>så en bat-fil? - Vil hlst ikke til at ændre sharet, da det har effekt på
>mange maskiner - osse mac's.

Lav en echo æ>temp.txt fra en prompt og åbn temp.txt. Så kan du se
hvordan et æ skal se ud i en windows-editor for at fortolkeren
opfatter det som æ.

Dette er i princippet et windows problem, så hvis ikke dette er svar
nok, bør du spørge i en windows-gruppe, hvor de ved meget mere om det,
end vi gør her i netværksgruppen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/