FTP-server!
Fra : JSH [9800]

Dato : 13-12-04 19:38

Jeg har lavet en FTP-server med GuildFTPd på en TDC ADSL forbindelse bag ved
en D-Link DI-604 og jeg har åbnet port 20 og 21 og jeg har forwardet port
portene til den interne ip min pc med FTP-serveren har.
Jeg bruger WinXP Pro SP2.

Før SP2 havde jeg samme server kørende uden problemer.

Nu får brugerne "Timeout" uagtet at jeg kan se deres ip-adresser når de
logger på.

Er der nogen der vil teste og give gode råd?

ftp://80.199.15.139
brugernavn: test
adgangskode. test

Er åben til kl. 2400

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-12-04 19:43

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
>
> Nu får brugerne "Timeout" uagtet at jeg kan se deres
> ip-adresser når de logger på.
>
> Er der nogen der vil teste og give gode råd?

Jeg kommer fint på med LeapFTP... Sig til dine brugere at Explorer er uegnet
til FTP (der får jeg også timeout)...

- Martin

Fra : JSH [9800]

Dato : 13-12-04 19:54

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kommer fint på med LeapFTP... Sig til dine brugere at Explorer er
> uegnet til FTP (der får jeg også timeout)...
>
> - Martin

Jow, men hvorfor er IE pludselig blevet uegnet til FTP?
Kørte fint tidligere

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-12-04 20:04

> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i
> en meddelelse news:cpknin$3b4$1@news.net.uni-c.dk...

> Jow, men hvorfor er IE pludselig blevet uegnet til FTP?
> Kørte fint tidligere

Jeg har nu aldrig brudt mig om IE til FTP... Den logger f.eks. ikke af, hvis
man lukker vinduet. Men hvorfor ikke bruge en FTP-klient. Der findes masser
gratis.

- Martin

Fra : JSH [9800]

Dato : 13-12-04 20:20

> [...]
>
> Jeg har nu aldrig brudt mig om IE til FTP... Den logger f.eks. ikke af,
> hvis man lukker vinduet. Men hvorfor ikke bruge en FTP-klient. Der findes

Fordi jeg syntes at det kunne være smart at altid have adgang til sine data,
filer m.m. uanset hvilken pc man måtte være logget på.

Fra : jamen

Dato : 13-12-04 20:48

JSH [9800] wrote:
> [...]
> logger på.
>
> Er der nogen der vil teste og give gode råd?

1.
Du skal kun forwarde porte 21. Port 20 bruges kun at serveren lokalt ved
aktiv ftp.

2.
Din server virker, hvis man benytter aktiv ftp.

Ved passiv, får klienten at vide den skal forbinde tilbage på
192.168.0.138. Den ip er kun gyldig på dit lokale lan.

Fix:

a.
Serveren skal konfigureres med din wan ip i passiv mode.

b.
DI604 kan ikke åbne porte dynamisk ved ftpserver, så for at få passiv
til at virke, kræver det yderligere at du forwarder den porte-range du
har konfigureret i serveren ved passiv mode.

Der står lidt om aktiv og passiv ftp her http://www.eksperten.dk/artikler/83

Fra : Lars Angus Lyons

Dato : 13-12-04 21:14

Alternativt finder man en router/firewall som kan noget á la PIX fixup
ftp ( som i visse versioner af pix-os faktisk virker ).

Den re-writer så den interne ip til den som klienten kan få fat i udefra.

--
The early bird may catch the worm,
but it's the second mouse who gets the cheese.

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 13-12-04 23:10

> [...]
> logger på.
>
> Er der nogen der vil teste og give gode råd?

Jeg bruge Total-Commander og den virker også uden problems. Det er min
foretrukkende ftp-klient.
JL

Fra : JSH [9800]

Dato : 13-12-04 23:12

"JL med Liftmaster" <No_spamatall@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruge Total-Commander og den virker også uden problems. Det er min
> foretrukkende ftp-klient.
> JL
Kan du ikke logge på med IE?

Fra : jamen

Dato : 13-12-04 23:46

JSH [9800] wrote:

> Kan du ikke logge på med IE?

IE virker fint, hvis man under internetindstillinger deaktiverer brugen
af passiv ftp.

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 14-12-04 18:08

> "JL med Liftmaster" <No_spamatall@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke logge på med IE?
Nej, jeg fik ikke forbindelse med IE, men jeg har set at nogle fandt
løsningen...

Fra : Allan

Dato : 14-12-04 13:29

I xp sp2 er der kommet en funktion der sætter et max på connections
kunne være det der skaber problemer

prøv at søg på google med følgende
TcpNumConnections xp sp2

Mvh Allan

Fra : Mikkel

Dato : 15-12-04 10:04

Hej

I tidernes morgen da jeg også brugte ftp server, havde jeg også
problemer med IE' ftp "service", dengang skyldes det antallet af
"connections per user" som jeg havde sat i min ftp server, IE havde en
tildens til at åbne mere end 1, mener den åbner en 2-3 stykker.

--
Mikkel Rømer Jespersen