iptables og corba
Fra : Sune@molgaard.person~

Dato : 22-05-01 01:15

Hejsa.

Jeg har sat et 10.0.0.0-netværk op med en linux 2.4.4 som NAT server og
firewall, men har nu det problem, at jeg gerne vil kunne bruge CORBA ind
til en maskine bagved. Umiddelbart ville jeg åbne for port 14000 og
forwarde requests til den nævnte maskine, men det virker ikke. Jeg har
læst en mel om hvorfor, men hvis der er nogen, der har erfaring med
problematikken, vil jeg meget gerne have noget hjælp fra dem.

Med venlig hilsen

Sune Mølgaard

--
Pray: To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a
single petitioner confessedly unworthy.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-05-01 01:46

Fra : Sune@molgaard.person~

Dato : 23-05-01 12:40

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> On Tue, 22 May 2001, Sune@molgaard.person.dk wrote:
>

> Du må kunne se i logfilerne, hvad den afviser af pakker og på den måde
> finde ud af, hvad du skal åbne for (nej, jeg kender ikke noget til
> CORBA).
>
> Rasmus

Problemet er (så vidt jeg har forstået), at de fleste "object request
brokers" forsøger at lukke en masse porte op på begge sider af
firewallen, hvilket selvfølgelig giver problemer, samt at dette sker
mere eller mindre tilfældigt. Jeg vil måske forsøge mig med ORBen
Orbicus, der skulle kunne lave noget tunneling istedet.

M.v.h.

Sune Mølgaard

--
Thou shalt not commit adultery ... unless in the mood.
- W. C. Fields