Samle PC fra Bunden. Gode råd søges
Fra : Michael Jensen

Dato : 22-05-01 00:00

Hejsa

Imorgen skulle min PC gerne komme styk for styk og så skal jeg til at samle
den. Det er første gang jeg skal prøve at samle en pc selv fra bunden,
derfor kunne jeg godt bruge nogle gode råd, så jeg ikke smadre den helt. Fx.
hvad skal man starte med osv.

Jeg skal bl.a. ha puttet en silverado på et soltek 75kav bundkort er der
noget specielt jeg skal holde øje med. Den skulle jo være ret tung den
silverado..

Jeg vil selvfølgelig læse manualerne grundigt igennem, men gode råd kan man
aldrig få for lidt af.

--
Hilsen Michael

Fra : Devast8or

Dato : 22-05-01 01:12

Start med at sætte CPU og RAM i motherboardet. Sæt køleren på CPUen (det
plejer jeg at gøre, ved ikke om det er anderledes med en Silverado), sæt
motherboardet i kabinettet, sæt indstiks-kortene i, sæt drevene i (sæt evt.
drevene i kabinettet før motherboardet), sæt alle ledninger til, og hvis du
har samlet skidtet rigtigt burde den kunne starte op nu.
HTH

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Johan Rasmussen

Dato : 22-05-01 01:16

Hej Michael

> Jeg vil selvfølgelig læse manualerne grundigt igennem, men gode råd kan
man
> aldrig få for lidt af.

Det virker lidt banalt, men du har altså fat i den lange ende her. Bare følg
manualen! Det er ikke nogen roman, og det er det, der gør den fed. Der står
de mest grundlæggende ting. Jeg samlede selv en maskine i sidste uge, hvor
jeg brugte et Soltek 75KAV, og det gik som en drøm. Ingen problemer
overhovedet.

Mvh. Johan

Fra : Johan Rasmussen

Dato : 22-05-01 01:17

Hej Michael

Fra : Jackster

Dato : 22-05-01 07:22

> Jeg vil selvfølgelig læse manualerne grundigt igennem, men gode råd kan
man
> aldrig få for lidt af.

Da jeg første gang skulle samle en pc for 3 år siden, lavet jeg en fejl! Jeg
glemte at sætte afstandsskruer mellem kabinet og bundkort. Så virket lortet
jo ikke.... :))

Ellers er de andre råd meget gode, dog tænker jeg lidt på den "silver" at
sætte den på bundkortet inden det sidder i kabinettet.... Den er jo så tung
at man fraråder at flytte rundt med pc, når "silver" er installeret. Så
kæmpe rundt med bundkort med "silver" installeret ville jeg tænke meget
over. Måske installer alt andet også til sidst installer "silver" bare en
tanke.....

/Jackster

Fra : Devast8or

Dato : 22-05-01 12:52

Det tænkte jeg også på da jeg skrev, derfor også den lille note om at jeg
aldrig havde rodet en Silverado. Men det kan jo være at det ikke skinnede
klart nok igennem.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-05-01 14:06

> Ellers er de andre råd meget gode, dog tænker jeg lidt på den "silver" at
> sætte den på bundkortet inden det sidder i kabinettet....
> /Jackster

Jeg vil helt klart anbefale at sætte silverradoen på mb'et inden det
monteres i kabinetet. Den bøjle der skal holde den kan være temmelig svær at
få på og så er det en fordel at mb'et ligger på et plant underlag. I mit
kabinet monteres mb'et på en udtagelig "side" og der kan man selvføgelig
godt montere mb'et på det før silverradoen, men jeg vil nødig "fumle" med at
få den på inde i et kabinet....

/A

Fra : SoulWalker

Dato : 23-05-01 03:24

Tja jeg kan ikke sige hvad det er bedst med cpukøler før eller efter den er
sat i. Jeg kender ikke silverrado. Men jeg vil som de også sagde sætte selve
cpu og ram på bundkort inden du sætter den i kabinet. Sæt det gerne på mens
du har bundkort liggende flat på gulvet. Grunden er at ram kan være ret
hårde at sætte på og kan kræve et ret hårdt tryk. Derfor sæt ram på inden du
sætter bundkort ind. Så risikere du ikke at knække noget. Okay det sker nok
ikke alligevel men hvorfor løbe en evt. risiko når man helt an undgå den ;)
Bare et lille tip fra mig :) Held og lykke.

SoulWalker