hvorfor pludselig fejlmeddelse
Fra : S. larsen

Dato : 13-02-05 11:27

Hej. Håber det er rigtig gruppe
Jeg får pludselig denne fejl.

Database Results Error
Number: -2147467259 (0x80004005)
Source: Microsoft JET Database Engine

Jeg har intet foretaget mig, den var der bare her til morgen.

Hvad kan den skyldes og hvad kan der evt. gøres. Sitet rummer 4 databaser,
den største på 1200 kb.
Sitet har ca. 125 besøgende pr. dag. I en af baserne er der ca. 400 opslag
pr dag, det er en ordbog. Men som sagt har der aldrig før været problemmer,
så jeg er blank.

Mvh

Søren larsen

Fra : S. larsen

Dato : 13-02-05 12:03

"S. larsen" <info@stass.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sitet har ca. 125 besøgende pr. dag. I en af baserne er der ca. 400 opslag
> pr dag, det er en ordbog. Men som sagt har der aldrig før været

Hej igen

Her kl 12 ændrede fejlmeddelsen sig til.

Database Results Error
The operation failed. If this continues, please contact your server
administrator.

Fatter ingenting.

Søren

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-02-05 12:54

S. larsen wrote:

> Database Results Error

En fyldt harddisk måske?

Fra : S. larsen

Dato : 13-02-05 14:45

> En fyldt harddisk måske?

hej Lars

Der er tale om en hjemmeside.

Og nu virker alt iøvrigt igen.

Fatter det stadig ikke, og vil da gerne have et muligt svar.

Søren

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-02-05 15:05

S. larsen wrote:

> Der er tale om en hjemmeside.

Det havde jeg gættet. Jeg hentydede til at dit problem kunne være at
harddisken på serveren hvor databasen ligger, var fyldt op.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Migger

Dato : 13-02-05 17:11

"S. larsen" <info@stass.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har intet foretaget mig, den var der bare her til morgen.
Du bruger vel ikke tilfældigvis B-one. Jeg har en side hos dem og min side
har pludselig en masse fejl som ikke var der før.

Mvh Migger

Fra : S. larsen

Dato : 13-02-05 19:34

"Migger" <usenet@migger.dk> skrev i en meddelelse

> "S. larsen" <info@stass.dk> skrev i en meddelelse

> Du bruger vel ikke tilfældigvis B-one. Jeg har en side hos dem og min side
> har pludselig en masse fejl som ikke var der før.
>
> Mvh Migger

Undskyld Lars, godt ord igen

Nej Migger, jeg startede for 3 år siden med web10. Det var den største fejl
jeg har gjot på dette område. Er siden hostet af Wannafind, ikke billigt
men absolut stabilt og med god service.

Har fundet ud af at det måske skyldtes for mange samtidige brugere.

Søren

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-02-05 22:59

S. larsen skrev:

> Har fundet ud af at det måske skyldtes for mange samtidige
> brugere.

Husker du at lukke alle databaseforbindelser pænt (og hurtigt) når
du har brugt dem?

Det er en god regel at have databasen åbnet i så kort tid som
muligt på en side (altså vent med at åbne forbindelsen til der hvor
den skal bruges, og luk den så snart man er færdig med at bruge
den.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-02-05 23:17

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> muligt på en side (altså vent med at åbne forbindelsen til der hvor
> den skal bruges, og luk den så snart man er færdig med at bruge

Jeg har andre erfaringer. Hvis man laver mange databasekald på en side, kan
det speede siden kraftigt op at åbne forbindelsen i starten af siden og lukke
den til sidst. Hvis man konstant ligger og `bner og lukker forbindelsen til
databasen bliver det muligvis for langsomt, hvilket kan resultere i flere
samtidige kald.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : S. larsen

Dato : 14-02-05 09:58

> [...]
> og lukke den til sidst. Hvis man konstant ligger og `bner og lukker
> forbindelsen til databasen bliver det muligvis for langsomt, hvilket kan

Hej Lars og Jens

Tak for inputne.

Ja, jeg lukker og slukker som man skal. Jeg tror simpelt hen der har været
tale om en overbelastning. Dette forsøger jeg at komme omkring ved det at
jeg sådan set var gået igang med at bygge sitet om, og samle det hele i en
base, måske to. Dette burde vel gøre et eller andet. Jeg mener, så skal man
ikke ind i en base, og så ud af den for at komme ind i den næste. Det må vel
også være noget sådan, der kan være med til at overbelaste, selv en privat
hjememside.

Søren