Et simpelt spørgsmål til ASP-nørder.
Fra : Gukker

Dato : 13-02-05 01:02

Kære asp-nørder. Jeg - som ikke aner ret meget om asp - har iagttaget gang
på gang at hjemmesider, der er fabrikeret med anvendelse af asp, hindrer
folk i at kunne højreklikke med musen. Det gælder fx min bank, som har
fabrikeret sine sider med asp, og det gælder alle de sider, jeg har stødt på
i tidens løb.

Nu er det så jeg spørger - sikkert ufatteligt dumt - er det noget, der er
standard ved asp-fabrikerede hjemmesider, eller er der en anden forklaring?

Det vil glæde mig meget, hvis nogle vil svare på det spørgsmål, der jo nok
er vældig simpelt og egentlig amatøragtigt, men alligevel håber jeg at få et
svar fra en venlig asp-nørd, hvis en sådan findes.

Gukker

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-02-05 01:20

Gukker wrote:
> [...]

> Nu er det så jeg spørger - sikkert ufatteligt dumt - er det noget,
> der er standard ved asp-fabrikerede hjemmesider,

Nej. Mine sider er også lavet med asp og her er det ikke noget problem at
højreklikke. Det er nok, trods det at siderne hedder .asp, lavet med
javascript.

Nogen bilder sig selv ind, at man kan beskytte kildekode eller billeder på
den måde. Det kan man ikke, man kan kun genere hæderlige mennesker, der vil
bruge nogle af de andre funktioner i højreklikmenuen:

http://html-faq.dk/1014.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Gukker

Dato : 13-02-05 11:28

> [...]
> vil
> bruge nogle af de andre funktioner i højreklikmenuen:

tusind tak for forklaringen.
Gukker

Fra : pepss

Dato : 13-02-05 10:28

"Gukker" skrev
> [...]
>
> Nu er det så jeg spørger - sikkert ufatteligt dumt - er det noget, der er
> standard ved asp-fabrikerede hjemmesider, eller er der en anden

det er ikke noget der er lavet i asp da asp køre på serveren og "højreklikke
ting" sker på brugerens maskine. du kan prøve at læse
http://html.dk/tutorials/asp/lektion1.asp for at få en forstålese for
hvordan asp virker.

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Gukker

Dato : 13-02-05 11:27