Slette tegn i tekstString...
Fra : Lars Aagaard

Dato : 08-02-05 00:21

Hej,

Hvordan sletter man alle tegn i tekstString mellem: <xxx> og </xxx> ?

Lars Aagaard

Lystfisker Forum - Danmarks mest aktive forum for lystfiskere
http://www.123nu.dk/
Fangster.dk - Din personlige fangstjournal på nettet.
http://www.fangster.dk/

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 08-02-05 09:29

> Hvordan sletter man alle tegn i tekstString mellem: <xxx> og </xxx> ?
Jeg tror ikke man kan fjerne det på den måde. Du skal dele strengen op og
tage de stumper du skal bruge:

dim tempString, index

index = instr(tekstString, "<xxx>")
tempString = left(tekstString, index+5) ' Hvis du ikke vil have <xxx> med,
så unlad +5

index = instr(tekstString, "</xxx>")
tempString = tempString & mid(tekstString, index) ' Hvis du ikke vil have
</xxx> med, så læg 6 til index

tekstString = tempString

mvh
Stefan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-02-05 12:21

Lars Aagaard skrev:

> Hvordan sletter man alle tegn i tekstString mellem: <xxx> og </xxx> ?

Regex er din ven.

Prøv at kigge på de to funktioner her:
<http://www.gyros.dk/usenet/asp/regex_html.asp>

Jeg kan anbefale siden her hvis man vil vide mere om regulære udtryk:
<http://www.regular-expressions.info/>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Steffen Holm

Dato : 09-02-05 16:36

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote:

> Regex er din ven.

Hvad med <a href="vsxs">, hvor variblerne i tagget er forskellige. Kan den
også grejes?

--
Steffen Holm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-02-05 16:50

Steffen Holm skrev:

> Hvad med <a href="vsxs">, hvor variblerne i tagget er forskellige. Kan den
> også grejes?

Har du afprøvet funktionerne på siden?

fjernElement virker fint med parametre. fjernElementIndhold fjernede i
første udgave også parametrene i erstatningen, men det er rettet nu.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Steffen Holm

Dato : 09-02-05 16:56

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote

> Har du afprøvet funktionerne på siden?

Har prøvet følgende, som ihverttilfælde ikke giver ønskede resultat...:

Do

f.WriteLine "<item>"
f.WriteLine "<pubDate>" & BlogDatoTid(rs("Dato")) & "</pubDate>"
f.WriteLine "<title>" & rs("Overskrift") & "</title>"
f.WriteLine "<description>" & fjernElement(a, rs("Besked")) &
"</description>"
f.WriteLine "</item>"

rs.MoveNext

Loop While Not rs.EOF

Hvad er det mon jeg gør galt?

--
Steffen Holm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-05 12:00

Steffen Holm skrev:

> Har prøvet følgende, som ihverttilfælde ikke giver ønskede resultat...:

Hvilket resultat giver det så?

Har du inkluderet funktionen på siden?

Har du omskrevet den til Jscript (som det ser ud til at du bruger)?

Der er mindre forskelle i regex-syntaksen for Jscript og VBScript - tjek
i manualen.

> f.WriteLine "<description>" & fjernElement(a, rs("Besked")) &

Hvad indeholder variablen a? Er det i virkeligheden elementet <a> du vil
have erstattet (så skal du skrive "a").

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Steffen Holm

Dato : 10-02-05 17:53

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote:

> Er det i virkeligheden elementet <a> du vil
> have erstattet (så skal du skrive "a").

Hej Jens.

Havde glemt anførselstegnene... Tak for hjælpen.

--
Steffen Holm