Udregning mellem dato
Fra : Carsten Christensen

Dato : 07-02-05 20:10

Hej,

Jeg står i den situation, at jeg skal trække et antal timer fra
en dato, og derefter sammenligne med den aktuelle tid.

F.eks hvis man har gemt noget i en database, så kan se om det
eksempelvis er over eller under 10 timer siden det er gemt

if now() < (gemtTid - 10timer) .......

- Carsten Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jeg har fået spam no~

Dato : 07-02-05 20:45

"Carsten Christensen"
> [...]
>
> F.eks hvis man har gemt noget i en database, så kan se om det
> eksempelvis er over eller under 10 timer siden det er gemt

Du skal bruge datediff:
DateDiff(interval, date1, date2 [,firstdayofweek[, firstweekofyear]])

AntalTimer = DateDiff("h",Dato1, Dato2,1,1)

giver antal timer imellem de to datoer.

Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 07-02-05 21:15

> Du skal bruge datediff:
Man skal passe lidt på med DateDiff: 31 dec 2004 23:59 + 2 minutter = 1 jan
2005 00:01. DateDiff("y") = 1, hvilket jo også er rigtigt nok, man skal
bare ikke fortolke det som om der er et år mellem de to datoer.
Eller mere konkret i det her eksempel: Fejlmargen er +- 59 minutter hvis man
bruger DateDiff("h"). Hvis man bruger DateDiff("m") / 60 bliver fejlmargen
+- 59 sekunder i stedet for.

Mvh
Stefan