Problem med Select Count
Fra : kurt-overgaard-ander~

Dato : 07-02-05 19:43

Kan nogen hjælpe?

Jeg har følgende SQL der skal hente antal poster i en database
vha select count.

Databaseforbindelsen er checked og forbindelsen til recordsettet
er også OK - men nedenstående giver ingen værdi i variablen
ANTAL???

<%
set rs = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
rs.open "select count(*) as ANTAL FROM H_TYPE", database

response.write ANTAL
%>

mvh Kurt Overgaard-Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : finn elmgaard

Dato : 07-02-05 19:59

"kurt-overgaard-andersen" <kurt@overgaard-andersen.dk> wrote in message
> [...]

> <%
> set rs = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
> rs.open "select count(*) as ANTAL FROM H_TYPE", database

Det virker med:

response.write RS("ANTAL")

mvh
Finn

Fra : kurt-overgaard-ander~

Dato : 07-02-05 20:11

Tusind tak for hjælpen begge!

Nu virker det - og jeg har lært noget nyt!
Jeg var af den opfattelse, at det udelukkende var en tæller der skabtes i
en variabel - ikke at der faktisk dannes en ekstra kolonne.

Mange tak

mvh Kurt

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 07-02-05 19:59

> <%
> set rs = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
> rs.open "select count(*) as ANTAL FROM H_TYPE", database
>
> response.write ANTAL
> %>

Prøv med Rs("Antal") i stedet.
Du opretter jo en midlertidig kolonne som du kalder antal i
recordset og det er den du vil udskrive.

Med venlig hilsen,
Thomas